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Motori => Mondo Auto => Topic iniziato da: Miki Biasion su Giugno 07, 2004, 13:22:41 pm



Titolo: Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Miki Biasion su Giugno 07, 2004, 13:22:41 pm
SDENG!! :o :o :o

Dal sito di Evo UK:

" I'll answer the very obvious question first. Yes, the most potent Evo MR is chuffing fast. It piles on speed so relentlessly that by the time you've got to fifth on your first rush up the 'box, you're wondering if it would just keep on charging forward if it had seven or eight speeds. It's not spiky power, either - from around 3500 to 7500rpm the push is strong, clean and consistent, and the ramp up to full boost is rapid yet progressive.

In other words, the MR FQ-340 is blindingly fast but not madly frantic, relatively speaking. We've driven other 300bhp-plus Evos that rearrange your lunch every time they hit boost (our 320bhp lightweight Evo VII RS long-termer of a couple of years back springs to mind). This is its own kind of thrill but it can distract the chassis, tugging the front wheels around or kicking the tail out when you'd rather keep things tidy.

The MR (which stands for Mitsubishi Racing) is effectively an Evo 8.5 and incorporates many detail revisions. Some contribute to it being 10kg lighter than the straight VIII, including aluminium door intrusion bars (-3.5kg) and roof (-4kg). The latter is said to have the same effect as lowering the steel roof by 50mm. UK models also get 12-spoke Team Dynamics alloys, which save 0.8kg of unsprung weight per corner over the standard Enkei alloys.

All these incremental improvements contribute to the dynamic performance of the MR but the most significant effect is probably the switch to Bilstein dampers. Compression and rebound rates have been respecified and the rear bump stops have been reshaped. The Evo's formidable armoury of electronic chassis aids has also seen changes. Previously, when anti-lock was activated the Active Centre Differential and Super Active Yaw Control were disengaged. Now they are integrated into the braking effort to help keep the car stable should you jump on the middle pedal mid-corner or trail-brake into a turn. "


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Madbob su Giugno 07, 2004, 13:41:55 pm
Citato da: Miki Biasion su Giugno 07, 2004, 13:22:41 pm
[CUT] ... from around 3500 to 7500rpm the push is strong, clean and consistent, and the ramp up to full boost is rapid yet progressive. [CUT]


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Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: alura su Giugno 07, 2004, 13:59:06 pm
sticazzi.... chissa' quanto dura un motore del genere nell'uso quotidiano ::) ::) ::) ;D


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Miki Biasion su Giugno 07, 2004, 13:59:53 pm
Citato da: Madbob su Giugno 07, 2004, 13:41:55 pm
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....se vedessi il video di BMI in cui Drift King prova una Skyline R34 Mine's che allunga a 9000giri... ;D ;D


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: kaos su Giugno 08, 2004, 00:58:01 am
Ma quanto è orgasmicamente demoniaca di sto colore?
:o :o :o :o :o


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Homer su Giugno 08, 2004, 08:04:25 am
Guardate il video di Best Motoring in cui confrontano un po' di Evo 8...fa paura! (su racingflix). In Prologue la Evo 8 MR gira 2 secondi più veloce della normale a Tsukuba ;D ;D ;D


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Madbob su Giugno 08, 2004, 08:05:34 am
Citato da: kaos su Giugno 08, 2004, 00:58:01 am
Ma quanto è orgasmicamente demoniaca di sto colore?
:o :o :o :o :o


Si, ma la targa appesa in quel modo è ridicola! Dove diavolo la si mette? ???


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Miki Biasion su Giugno 08, 2004, 12:48:53 pm
Citato da: Homer su Giugno 08, 2004, 08:04:25 am
Guardate il video di Best Motoring in cui confrontano un po' di Evo 8...fa paura! (su racingflix). In Prologue la Evo 8 MR gira 2 secondi più veloce della normale a Tsukuba ;D ;D ;D


...e grazie, c'ha, tra le altre cose, pure 60cv in più :P Piuttosto, com'è realizzata Tsukuba?? Non vedo l'ora di "metterci le ruote" per emulare gli sfidoni di BMI ;D ;D


Titolo: Re:Lancer EVO 8 MR FQ340!
Post di: Homer su Giugno 08, 2004, 20:00:27 pm
Citato da: Miki Biasion su Giugno 08, 2004, 12:48:53 pm
...e grazie, c'ha, tra le altre cose, pure 60cv in più :P Piuttosto, com'è realizzata Tsukuba?? Non vedo l'ora di "metterci le ruote" per emulare gli sfidoni di BMI ;D ;D


E' stupenda...ho rivisto il video di racingflix, anche i bordi sono uguali ;D ;D ;D


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