Titolo: Lexus IS-F '08 Post di: alura su Gennaio 08, 2007, 10:43:50 am Eccola finalmente. Motore V8 da 5 litri da 400cv, 400Nm. Impianto frenante Brembo con pinze a 6 pistoncini, trasmissione automatica ad 8 rapporti con "paddles" al volante e ritocchi estetici che ne accentuano la sportività.
(http://www.automobilemag.com/auto_shows/2007_detroit/0701_z+2008_lexus_IS-F+front_corner.jpg) (http://www.automobilemag.com/auto_shows/2007_detroit/0701_z+2008_lexus_IS-F+side.jpg) (http://www.automobilemag.com/auto_shows/2007_detroit/0701_z+2008_lexus_IS-F+interior.jpg) The speculation and hearsay is finally over. Lexus, having failed to match the basic BMW 3-series with the IS, is going straight for the big dog M3 with its new IS-F. Under the massively bulged hood you see here is a 5.0-liter beast of a V-8 engine putting out over 400 horsepower and 350 lb-ft of torque. Behind big nineteen-inch BBS front wheels lie six-pot aluminum Brembo calipers--the first ever with "Lexus" written across them--squeezing down on 14.2-inch perforated discs that hope to also clamp down on the lips of Lexus-doubters. The IS-F borrows its far-beyond-necessity eight-speed transmission from the LS, but unlike in the LS, gearbox can be controlled via wheel-mounted paddles. Lexus claims that upshifts are popped off in a tenth of a second, and downshifts are met with automated blips of the throttle to match engine revs. The IS-F rides up to an inch lower than other IS models, and is wider overall thanks to flared wheel surrounds and ridiculous brake vents behind the front wheels. At the rear, the IS-F is distinguished by unique, stacked quad exhaust outlets. Aluminum trim and sport seats--finished in black or white leather--define the interior, along with a special button for a new three-mode version of VDIM, Lexus's stability control system. Like similar systems from BMW and Cadillac, the driver can chose from a full-on stability mode, a sport mode that allows for some hoonery, and a full off mode that opens the flood gate for full drift action. And full-on drifts won't be a problem with all that power. Lexus estimates a 0-60 mph time of less than 4.9 seconds for the IS-F, which is the first Lexus "F" cars. "F" will be the designation for sporty Lexus cars, much like "M" is to BMW, "AMG" to Mercedes, and "S" and "RS" are to Audi. Lexus general manager Bob Carter says that "the intent of creating the IS-F was not to be a competitor to other performance-sport sedans. Rather, the goal was to create a true performance sedan in a uniquely Lexus way-one that is totally authentic with a unique interpretation of raw driving thrill at all speeds and provides a whole new definition of 'usable power.'" We hope that this unique interpretation is something brand new, because the Lexus experience we think of leans toward the numb, soulless side of the scale. With the debut of the IS-F, the task of creating a real performer appears to be complete for Lexus engineers. But now the real test begins. Can the fusing of the words "Lexus" and "performance" capture the hearts of the enthusiasts who matter? We'll find out when the IS-F arrives at dealerships in early 2008. Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: click su Gennaio 08, 2007, 10:51:20 am ma che zarrata è!!!
Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: J. C. su Gennaio 08, 2007, 10:54:45 am Citato da: Dogui su Gennaio 08, 2007, 10:51:20 am ma che zarrata è!!! Ma va' in mona! ;D :D Boia d'un ladro, è FO-TO-NI-CA!!! :o :o :o :D :D :D Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: am1 su Gennaio 08, 2007, 11:00:56 am mm i parafanghi anteriori non sono molto azzeccati, ricordano questi
(http://www2.cmp.uea.ac.uk/~ihr/photos/2cv.jpg) bella bestiola ma 8 rapporti mi lasciano alquanto perplesso Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Anto14 su Gennaio 08, 2007, 11:07:50 am I parafanghi anteriori mi lasciano perplesso...
comunque se volevano sodomizzare M3 dovevano fare un coupè dell'IS serie precedente e con questa fare un coupè e poi una bella IS-F E' da provare comunque, certo qualche potenzialità ce l'ha (IS250 è migliore come handling di serie 3 E90) Citato da: J. C. su Gennaio 08, 2007, 10:54:45 am Ma va' in mona! ;D :D :D :D :D Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: stella su Gennaio 08, 2007, 11:22:27 am Citato da: J. C. su Gennaio 08, 2007, 10:54:45 am Ma va' in mona! ;D :D ;D ;D ;D Dài, è po' troppo caricata di lamiere bombate, o no!? :P Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: J. C. su Gennaio 08, 2007, 11:25:10 am Citato da: stella su Gennaio 08, 2007, 11:22:27 am Dài, è po' troppo caricata di lamiere bombate, o no!? :P sì, sicuramente. Però preferisco una macchina da 400cv che non fa nulla per occultare le proprie prestazioni. E poi IMHO senza quel colore "blu puffo transex" la cosa si ridimensiona... Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: THE KAISER su Gennaio 08, 2007, 11:59:05 am Citato da: J. C. su Gennaio 08, 2007, 11:25:10 am sì, sicuramente. Però preferisco una macchina da 400cv che non fa nulla per occultare le proprie prestazioni. E poi IMHO senza quel colore "blu puffo transex" la cosa si ridimensiona... non è transex e mi piace :PTitolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: THE KAISER su Gennaio 08, 2007, 12:03:45 pm bisognerà vedere comunqu eil peso...se non sbaglio è il tallone d'achille dell'attuale IS
Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: J. C. su Gennaio 08, 2007, 12:19:00 pm Citato da: THE KAISER su Gennaio 08, 2007, 11:59:05 am non è transex e mi piace :P è transex. Che poi ti piaccia è un altro discorso (Lapoooooooooooooooo!!!) :P ;D :D Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Anto14 su Gennaio 08, 2007, 12:21:45 pm Citato da: THE KAISER su Gennaio 08, 2007, 12:03:45 pm bisognerà vedere comunqu eil peso...se non sbaglio è il tallone d'achille dell'attuale IS L'IS attuale pesa comunque meno del serie 3 e90.... ma troppo rispetto alla vecchia versione Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: kaos su Gennaio 08, 2007, 14:21:39 pm Sinceramente i cerchi così infossati dentro nei passaruota mi sembrano alquanto irrealistiche se la macchina non è solo per la pista (e non credo lo sia).......
Hanno comunque anticipato la bmw con la nuova M3.....sarà una bella battaglia.......vediamo cosa succede Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Homer su Gennaio 08, 2007, 17:38:03 pm solo 400CV? va un cazzo ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
bella zaura, approved! Non è un po' troppo bassa di assetto però? Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: saturn_v su Gennaio 08, 2007, 19:33:11 pm Infatti mi stranizzano gli "appena" 400 CV Le voci che circolavano (da me postate) parlavano di almeno 450 se non 500.... Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Miki Biasion su Gennaio 08, 2007, 20:13:36 pm 8 rapporti?? Maddaiiii :-\
p.s. Bella bassa eh :-* Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Danny su Gennaio 08, 2007, 20:16:43 pm Citato da: saturno_v su Gennaio 08, 2007, 19:33:11 pm Infatti mi stranizzano gli "appena" 400 CV Le voci che circolavano (da me postate) parlavano di almeno 450 se non 500.... Nell'articolo comunque si parla di "over 400cv". Possono essere 401 come 450.... Se parte con "solo" 400cv dubito che riesca a far tempi, specie in pista, pari a quelli della futura M3. Vedremo. Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: kaos su Gennaio 08, 2007, 20:50:23 pm secondo me saremo intorno ai 450 più facilmente.........8 marce però è davvero insulso
Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: alura su Gennaio 09, 2007, 10:11:29 am (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/01.jpg)
(http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/02.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/03.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/04.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/05.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/06.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/07.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/08.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/30.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/31.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/33.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/35.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/36.jpg) Lo 0-96Km/h (0-60 mph) e' dato per 4.9 secondi. Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: saturn_v su Gennaio 09, 2007, 10:22:45 am Citato da: alura su Gennaio 09, 2007, 10:11:29 am (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/01.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/02.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/03.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/04.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/05.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/06.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/07.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/08.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/30.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/31.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/33.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/35.jpg) (http://www.km77.com/marcas/lexus/2008/is/f/gra/36.jpg) Lo 0-96Km/h (0-60 mph) e' dato per 4.9 secondi. Non rubiamo 0-60 miglia e' 0-97 kph non 0-96.... ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P :P Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: alura su Gennaio 09, 2007, 10:23:22 am Citato da: saturno_v su Gennaio 09, 2007, 10:22:45 am No rubiamo 0-60 e' 0-97 non 0-96.... ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P :P Allora regaliamo, non rubiamo :P ;D ;) Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: kaos su Gennaio 09, 2007, 10:34:36 am uzziocaro che fetenzia i tubi di scarico
Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Miki Biasion su Gennaio 09, 2007, 12:54:00 pm Citato da: kaos su Gennaio 09, 2007, 10:34:36 am uzziocaro che fetenzia i tubi di scarico Solo quelli? Stavo dando una nuova occhiata alle foto... mi sembra davvero troppo carica per il genere di auto che è :-\ Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: click su Gennaio 09, 2007, 16:33:49 pm una tra le auto più taure che ho mai di serie .... fast e sti cazzi!! :P :P :P :P
saturno preparati all'umiliazione da parte della motorsport.... ;D ;D ;D Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Anto14 su Gennaio 09, 2007, 16:38:39 pm Citato da: Dogui su Gennaio 09, 2007, 16:33:49 pm una tra le auto più taure che ho mai di serie .... fast e sti cazzi!! :P :P :P :P saturno preparati all'umiliazione da parte della motorsport.... ;D ;D ;D L'aspetto esteriore non fa le prestazioni ;) Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: J. C. su Gennaio 09, 2007, 16:41:42 pm Citato da: Dogui su Gennaio 09, 2007, 16:33:49 pm una tra le auto più taure che ho mai di serie .... fast e sti cazzi!! :P :P :P :P saturno preparati all'umiliazione da parte della motorsport.... ;D ;D ;D proprio non riesci a mandar giù la Yaris che ti ha (p.g.r.) comprato il papi, neh? :P Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: click su Gennaio 09, 2007, 16:42:58 pm Citato da: Anto14 su Gennaio 09, 2007, 16:38:39 pm L'aspetto esteriore non fa le prestazioni ;) si ma il peso si, tutto quel popo di schifezze li peseranno o no... talebani del cavolo!! :P :P :P :P Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: alura su Gennaio 09, 2007, 16:46:56 pm Much of the development of the new IS-F took place at Fuji Speedway and the Higashi-Fuji Technical Center in Japan. The IS-F is based on the proven rear-wheel-drive Lexus IS, which is equipped with a double-wishbone front and multi-link rear suspension. As well as the IS performs, Lexus engineers demanded much more of the all-new IS-F. The result is a performance tuned 5.0-liter V8 engine, topped with specially engineered heads fed by a two-stage intake system, that produces 400-plus horsepower and more than 350 ft.-lbs. of torque. The all-new IS-F is equipped with engine-oil and transmission-fluid coolers for high-speed performance and a cylinder head-scavenging oil pump for high g-force driving.
The IS-F engine is mated to the world's first eight-speed direct sport-shift transmission. A new torque-converter lock-up control was developed that allows for a direct, crisp gear change through the constant lock-up of the torque converter in second through eighth gears. In Drive mode, the IS-F transmission performs with great smoothness, and the torque converter allows for great launch ability for fast standing-start acceleration that will register a zero-to-60 time in less than 4.9 seconds. This unique transmission also features an advanced Manual mode. A pair of paddles located within a fingertip's reach behind the steering wheel enables the driver to make ultra-fast up-shift gear changes within a tenth of a second. Downshifts are accompanied by automated and incredibly precise throttle blips to match engine RPM to vehicle speed. The impressive acceleration achieved by the IS-F requires it be equipped with heavy-duty Brembo brakes designed to the specifications of the Lexus engineering team. Huge, 14.2-inch cross-drilled front discs are gripped by rigid, powerful six-piston aluminum calipers, while 13.6-inch rear cross-drilled discs feature two-piston calipers. High-friction brake pads are equipped on all four wheels. The brakes are finished with the Lexus name displayed on the calipers, a first for a Lexus production vehicle. The IS-F features custom-designed 19-inch forged alloy wheels as standard. The wheels were built to Lexus specifications by BBS and are surrounded by high-performance sport tires. The attention to performance also extends to a modified suspension that lowers the entire car by more than a half-inch when compared to the base IS, and one full inch when compared to IS models equipped with 18-inch wheels. This specially modified suspension allows for an exciting and energetic drive, whether on a race track or the streets. The IS-F features an all-new three-mode version of Lexus' Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) system. In addition to the Normal mode, the new VDIM features a Sport mode that allows the driver to push the car even further before its braking-, throttle- and steering-control systems kick in. The third VDIM system mode is Off, which allows the driver to push the IS-F to its ultimate level of handling performance. The attention to performance is complemented by modified styling cues that differentiate the IS-F from the standard IS. Lexus engineers provided the IS-F with a dual-exhaust system and quad-tail pipes, wider front fenders, and a larger grille and rear spoiler. Both the hood and lower intake were enlarged to accommodate and cool the V8 engine. Like the exterior, the interior of the IS-F receives unique styling with aluminized composite trim and special surface treatments. The instrument panel includes an oil-temperature gauge and shift indicator-lights, while the "F" logo is showcased on the steering wheel and rear-center console. In addition to the usual Lexus standards of comfort and convenience, the interior of the IS-F features specially shaped and trimmed seats, which hold the driver comfortably and securely in place. The special sport seats are available in black or a unique high-contrast white and black trim. "The intent of creating the IS-F was not to be a competitor to other performance-sport sedans," said Carter. "Rather, the goal was to create a true performance sedan in a uniquely Lexus way-one that is totally authentic with a unique interpretation of raw driving thrill at all speeds and provides a whole new definition of 'usable power.'" The IS-F will arrive at Lexus dealerships in early 2008. Lexus IS-F Preliminary Specifications Powertrain Engine: 5.0 Liter V8 Estimated Horsepower: More than 400 Estimated Torque: More than 350 lb.-ft. Transmission: Eight-speed direct paddle sport shift gear box Brakes Large diameter cross-drilled discs Front/Rear: 14.2 inches/13.6 inches Opposed aluminum calipers Front/Rear: Six piston/two piston Wheels Forged aluminum wheels Front: 225/40R19 (19 x8) Rear: 255/35R19 (19 x 9) Performance 0-60 MPH Acceleration: Under 4.9 seconds Fuel Economy: TBD Emissions Rating: ULEV II Dimensions (inches) Overall Length: 183.5 Overall Width: 71.5 Overall Height: 55.5 Wheelbase: 107.5 WorldCarFans Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: Anto14 su Gennaio 09, 2007, 17:03:58 pm Citato da: Dogui su Gennaio 09, 2007, 16:42:58 pm si ma il peso si, tutto quel popo di schifezze li peseranno o no... talebani del cavolo!! :P :P :P :P IS pesa meno di 3er, e questo da sempre. Scommetto una pizza che anche stavolta sarà così ;) Titolo: Re: Lexus IS-F '08 Post di: alura su Gennaio 15, 2007, 11:11:23 am (http://img177.imageshack.us/img177/6394/dsc02167kq2.jpg)
(http://img452.imageshack.us/img452/7358/dsc02171zo0.jpg)
ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved. |