1229 Visitatori + 1 Utente = 1230

mauring
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (35 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Top Gear prova la CL 55 AMG!
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Top Gear prova la CL 55 AMG!   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Novembre 25, 2002, 16:40:22 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
Dal sito di Top Gear..

Welcome to one of the world's most exclusive clubs. Its members are the most powerful on the planet. You do not treat them lightly. Especially as until now it has been a strictly Italian affair.

This is the 500 Horsepower Club. These cars can get to 60mph before you can say 'Cosa Nostra.' Members include the Ferrari 575M, the Lamborghini Murciélago, the Pagani Zonda and now the Mercedes CL 55 AMG.

This German interloper earns its membership thanks to a supercharged version of the same V8 that powers the CLK 55. But the addition of a Kompressor to the package brings power up to the magic 500bhp level.

This car isn't just the daddy of the Mercedes-Benz range. It's the Godfather.

On the autobahn, it's brutal. Acceleration up to the 155mph limiter is beyond belief - a relentless wave of sheer power. In Britain it would be a crime wave within moments of take off, accelerating to 62mph from rest in 4.8 seconds and to 120mph in 16.3.

Each prod of the accelerator is met with a NASCAR-like roar from the engine, a swoosh from the supercharger and a mighty kick up the rear. Even at 100mph the auto 'box kicks down two gears to fire the car on even harder.

After the first hit, it becomes addictive. Every time the lane clears ahead, I have to nail it. There is no choice. And each time I'm forced to use the brakes, to feel the amazing retardation of eight-piston calipers gripping ventilated discs aided by ABS and Brake Assist, it's like I'm pausing to reload an Uzi for the next shoot out.

But although the CL 55 AMG is tough enough to scare off almost any rival, it also looks sharp and sophisticated enough to blend into any social group, from street gangs to presidents. It's big, but beautiful. AMG's additions are quite subtle; a new front spoiler and bumper, side skirts and a rear apron with aerodynamic diffuser. The wheels are 18-inchers and two sets of twin pipes exit the rear.

The interior is almost unchanged from the normal CL, but the seats are of AMG design and the steering wheel incorporates AMG's Speedshift button selectors. With a reprogrammed Active Body Control system, the CL corners in a manner that belies its bulk, with next to no body roll or dive under braking. And the power steering, which is finger light at low speed, weights up brilliantly.

I switched the ESP off and, yes, I burned rubber and slid sideways, but I soon saw sense and switched the electronics back on for fear of retribution if I damaged it. After all, at £91,260 a life of crime is the only way I'd be able to afford to pay for it.
« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.239 secondi con 24 queries.