|
Pagine: [1]
|
|
|
alura |
|
|
Novembre 24, 2003, 14:07:12 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
AutoexpressDon't let the big wings and alloy wheels fool you. Some of today's so-called hot hatches aren't the tarmac-munching supercars the manufacturers would have you believe.
Extra luxury, refinement and safety have added weight to these machines, blunting performance and eating away at driveability. It's a fact that has been taken on board at Audi, a company that's bucked the trend with a discreet-looking A3, powered by a 3.2-litre V6.
Acting as the performance flagship until a V8-engined S3 arrives next year, the 3.2 quattro has a tough band of sporty Audi fans to please. This is the most powerful A3 ever and, after a few miles, you realise it's a serious Q-car.
At idle, the 247bhp unit is near-silent, but as you prod the accelerator there's a wonderful growl that gives a clue to the awesome performance on offer.
The A3 3.2 is available with Audi's hi-tech double-clutch DSG semi-auto gearbox, but our car had the slick six-speed manual. It covered 0-62mph in 6.5 seconds, while top speed is limited to an autobahn-crushing 155mph.
Make no mistake, this Audi feels as quick in everyday driving as the figures suggest. Four-wheel drive allows all the power to be put down smoothly and easily and, when coupled with the A3's superb new chassis, it gives the car confidence-inspiring handling.
Unsettled Our only criticism concerns the ride quality. As a result of firmer suspension settings, the car lacks composure on tricky roads, and is unsettled by uneven surfaces. However, it's still much smoother than more focused rivals.
So where has Audi pitched its super-hatch? The DSG version will cost you £25,065, but the manual V6 looks better value at £23,665.
Standard equipment includes electronic climate control, an unusual sun blind which stows away in the parcel shelf and a Thatcham category one immobiliser. However, the Audi is £1,145 more than Alfa Romeo's V6-engined 147 GTA, and several thousand more than two-wheel-drive hot hatches from less prestigious manufacturers.
Costs are also likely to mount up thanks to the 3.2's thirst for fuel. The company claims combined economy of 26.7mpg, but we managed little better than 20mpg on our varied test route. Drive gently and you should be able to achieve the official figures, but CO2 emissions of 254g/km will mean big tax bills for company car drivers.
However, if you are seeking a composed and refined three-door performance car, as opposed to a raucous bodykitted hot hatch, this A3 could be your perfect match. We look forward to driving the even more powerful S3 V8 - but for the moment, the V6 is well up to the job of leading the A3 range. Chris Thorp
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
Homer |
|
|
Novembre 24, 2003, 14:11:51 pm |
Staff, V12, 89891 posts |
|
|
|
Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150) Opel Mokka 1.5D Elegance 2022 Suzuki Vitara 1.6 HT 1989 Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
|
|
|
ChB |
... senza questa, nessuno |
|
Novembre 24, 2003, 16:48:15 pm |
Utente standard, V12, 23581 posts |
|
Beh, 26,7 mpg sono 11,35 km/l o 8,81 l/100 km Loro, con i loro parametri e "piede", han fatto 20 mpg = 8,50 km/l o 11,76 l/100 km ... certo, di più, ma dicono che guidando "gentilmente" le medie dichiarate le puoi fare ... Si conferma che il dato di consumo misto è quello da tenere relativamente in maggior considerazione Comunque, ci credo poco a una S3 V8, come lo metti trasversalmente? « Ultima modifica: Novembre 24, 2003, 16:49:19 pm da ChB »
|
|
"Un popolo che non beve il suo vino e non mangia i suoi formaggi ha un grave problema di identità" José Carvalho Larios (per interposta persona, MVM)
|
|
Loggato
|
|
|
kaos |
In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu. |
|
Novembre 25, 2003, 00:31:00 am |
Staff, V12, 32956 posts |
|
|
|
Ecco là vedo mio padre. Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli. Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine. Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
|
|
|
ChB |
... senza questa, nessuno |
|
Novembre 25, 2003, 18:56:13 pm |
Utente standard, V12, 23581 posts |
|
E questa monterebe un V6 3.2?Fuori però fa piangere, è uguale al modello base......io sono uno di quelli che se ne andrebbe in giro tutti i giorni su una exige quindi non facci otroppo testo però potevano caratterizzarla un pochetto almeno........è emozionante come un monolite di granito.....sbriciolato pure....
Beh, Marco, c'era anche la Golf IV col VR6 2.8 che non era caratterizzata ... era una Golf con un V6 come questa è una A3 con un V6, mica la S3 come erroneamente dichiarava 4R riportando la notizia
|
|
"Un popolo che non beve il suo vino e non mangia i suoi formaggi ha un grave problema di identità" José Carvalho Larios (per interposta persona, MVM)
|
|
Loggato
|
|
|
kaos |
In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu. |
|
Novembre 26, 2003, 00:53:01 am |
Staff, V12, 32956 posts |
|
Lo so ma così non basta....e la S3 quando uscirà?Come la Ibiza Cupra R?Nessuno sa quando e se? Per me dovrebbero farne anche una versione caratterizzata/incazzata con quel motore...soprattutto a livello di assetto.....ok, niente tamarrate tipo alettoncini o minigonne esagerate che mi fanno schifo però solo così fa ridere dai......vogliamo anche il kittone sportivo
|
|
Ecco là vedo mio padre. Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli. Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine. Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Novembre 26, 2003, 12:35:45 pm |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
Lo so ma così non basta....e la S3 quando uscirà?
..seee, se il prezzo sarà allineato al resto della gamma "A3" possono pure tenersela!
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
Pagine: [1]
|
|
|
|