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baranzo
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diabolik82 |
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Aprile 21, 2005, 21:45:08 pm |
Visitatore, , posts |
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non so se sono già stati postati... Già in vendita negli Stati Uniti, la nuova Lexus "GS" è pronta anche per il mercato italiano, dov'è attesa entro aprile. Rispetto alla precedente, la linea è stata stravolta, avvicinandosi a quella di una coupé: la vettura è lunga 4,83 metri larga 1,82, alta 1,43 e ha un passo di 285 centimetri.
Due i motori: accanto al collaudato V8 di 4.3 litri (283 CV e 417 Nm di coppia massima a 3500 giri al minuto, riservato alla "GS 430"), c'è anche un inedito V6 di 3.0 litri d'alluminio con distribuzione a 4 valvole per cilindro e fasatura variabile, montato sulla "GS 300" e capace di 249 CV e 310 Nm di coppia allo stesso regime del propulsore di maggiore cilindrata. In entrambi i casi, la trazione è posteriore e il cambio è automatico a 6 rapporti a controllo elettronico, con possibilità di utilizzo sequenziale.
Interessante, nella dotazione di serie della "GS 430", il sistema Vgrs di assistenza variabile allo sterzo (paragonabile all'Active Steering delle BMW) e quello che vigila sulla dinamica del veicolo, denominato Vdim e completato dal Pcs, dal funzionamento simile al Pre-Safe di Mercedes. Diversamente da quest'ultimo, il dispositivo di "prevenzione d?incidente" del modello giapponese (il marchio appartiene al gruppo Toyota) integra anche sensori di prossimità che permettono ai controlli di sicurezza attiva (Abs, Esp eccetera) di "prepararsi" a reagire tempestivamente alla presenza di un ostacolo sulla traiettoria della vettura.
I prezzi della "GS" partono dai 47.000 eu ro della "300" in allestimento base, la cui dotazione comprende già gli interni di pelle e una dozzina di airbag (anche quelli per le ginocchia); per la versione "Plus" (con navigatore satellitare) servono 52.000 euro, che salgono a 58.000 per la "Ambassador". La "GS 430" è offerta in una sola versione, completa di tutto, che costa ben 68.000 euro.
Da 4RNon mi sembrano poi così contenuti...
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Loggato
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Miki Biasion |
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Aprile 21, 2005, 22:47:09 pm |
Utente standard, V12, 42086 posts |
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Non mi sembrano poi così contenuti... Beh andrebbero visti facendo un confronto diretto a parità di allestimento, non credo che siano più cari delle rivali più blasonate eh...
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"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
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Loggato
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diabolik82 |
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Aprile 22, 2005, 08:22:39 am |
Visitatore, , posts |
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Beh andrebbero visti facendo un confronto diretto a parità di allestimento, non credo che siano più cari delle rivali più blasonate eh...
Non son più cari ma sono vicini (troppo vicini) Una 530i Futura (già col nuovo 3.0 da 258cv, pelle e Navi) viene 50k.. Una 545i automatica (con già 17", pelle, Navi, Active Steering ecc ecc ecc ecc) viene sui 71-72k......ma con 333cv invece di 283cv Mi sembra che in questo caso la famosa convenienza Lexus rispetto alle tedesche sia un pò andata a farsi benedire..
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Loggato
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Miki Biasion |
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Aprile 22, 2005, 10:15:52 am |
Utente standard, V12, 42086 posts |
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Non son più cari ma sono vicini (troppo vicini)
Una 530i Futura (già col nuovo 3.0 da 258cv, pelle e Navi) viene 50k..
Una 545i automatica (con già 17", pelle, Navi, Active Steering ecc ecc ecc ecc) viene sui 71-72k......ma con 333cv invece di 283cv
Mi sembra che in questo caso la famosa convenienza Lexus rispetto alle tedesche sia un pò andata a farsi benedire..
Beh in effetti il divario si è ridotto, ma ripeto... bisogna vedere a parità di tutto. Perchè se a parità di tutto ci sono 10.000? di differenza, direi che la convenienza c'è ancora.
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"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
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Loggato
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alura |
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Aprile 22, 2005, 10:44:07 am |
webmaster, V12, 50851 posts |
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Topgear:
Narcoleptics beware; the new Lexus GS300 is about as relaxing thing to drive as it's possible to get without actually slipping gently from the grasp of consciousness. The three-litre six-cylinder is so well isolated that you can hear your own ear wax accruing mid-canal, and the only reason you know the damn thing isn't mounted in a vacuum, is that you sense a sewing-machine hum from somewhere in the bows.
Clever Toyota engineers are the reason; the all-new 245bhp V6 now comes with variable valve timing on inlet and exhaust valves, and even at higher revs, only just wrings out a pleasant tingle. Even that most gentle thrum sounds like it's engineered-in, rather than simply a random escape of gas.
Similarly, power is a silent waft through a new six-speed gearbox that glides through the gears as if the synchromesh is made of wool. The manual override adds more than a touch of fleet to the GS's foot, though when you push it there's no disguising the car's bulk, as well as the fact that the 300 has the least powerful engine in the range - something the 280bhp GS430 V8 will address. But it matters not, because hustling along is something that the GS doesn't inherently encourage. The car feels much more comfortable cruising than being hurled about like a Teddy Boy's girlfriend.
Levels of communication through the steering are also a nice surprise; the GS feels more connected through its slim-rimmed wheel than any other big Lexus product, although if you start to push, the tactility turns out to be a comforting fake. It makes a good impression, though, and there are very few cars that can be dribbled through town and country alike with such glacial calm. That initial feel to the steering helps you to judge radii perfectly, the gearbox always appears to be capable of choosing the correct gear and even the brakes, though blatantly a bit heavy on the servo, allow you to soft-stop without mussing your wig.
It helps that the interior is a place where you actually look forward to spending time, rather than a commuter tomb. The trick is the attention to detail. Someone with Rain Man levels of focus has been overcompensating all over the interior of the GS, making sure that the building blocks of the experience add up to a drive that's slicker than a greased-up panther. Initially, the cabin architecture feels a little busy, even with several occasional functions hidden away in a drop-down keypad to the right of the steering wheel, but you'll soon appreciate the efficacy of buttons on display instead of interminable menus. The high-waisted and traditional central display dominates the dash, and it's there that you'll find pretty much everything you'll need.
Buttons either side of that big central screen decide on the main functions (like audio/satnav/information), and the touch-screen menus chase down detail. Dead easy to understand and use, and everything works the way you think it should. The buttons do things they say they will. This reasonable theme carries through the whole interior; seat heaters and coolers do so with the thermic efficiency of an SAS raid on your buttocks. The windscreen wipers clip across the screen leaving it smear-free and hospital-clean, the excellent radio beats exactly how you want it to. It's not boringly practical or without style either, the dials directly in front of the driver get shiny stainless steel inserts, which look bananas at night lit with white backlighting. It's an interior for people without computing degrees and yet enough of an IQ to want to make use of the positive cornucopia of toys that the GS range provides as standard. I even enjoyed the colour reversing camera, though I'm still unsure of whether or not I could park without checking the mirrors. If you do bump, a monster 12 airbags on models like this GS300 SE - including a new dual-stage knee-bag - will make sure you survive.
But the gravy does have some lumps. The boot is big but long, and if you try to reach into it to retrieve a heavy object you twinge with the stretch. Similarly, the rear accommodation is cramped for tall people, a result of that beetle-shaped rear. Ah, yes. The looks. Now there, we have a talking point. The fact is that the last-generation GS looked like a smaller hatch that had drowned some three weeks ago and swollen. Which didn't stop it having a kind of anti-hero cool. Blacked-out, gold-badged and possessed of big rims, the last GS was the chariot du jour of the Walthamstow gangsta underclass.
Which is unlikely to happen with the new car. From the front there are, it has to be said, shades of the BMW 6-Series in the way that it holds itself across the front arch. The front we can get used to. The front we can handle. But as you progress along the profile, the GS loses coherence. Too-small 17-inch wheels on this GS300 didn't help with the car's stance, making it look a bit tippy-toed and mincing, and being far too close in style to the rims mounted on current Corollas. But the rear is by far the biggest sticking point. The front feels brave, the rear feels like an Avensis or Primera - just not special enough and carrying too much weight. Saying that, we've seen the bigger-engined versions that look a bit more tied down and sporty - it certainly doesn't do them any harm visually.
The GS shocks. Genuinely shocks as to how comfortable and comforting it is over distance, how well thought-out, handsome and intuitive the interior is. Quality is excellent. It ain't gonna break. But the GS, at least in GS300 form is a bit too stealthy. It needs a touch more aggression in the stance, as well as a dollop more power to make use of its chassis. It's a great car that needs fluffing up and then living with. This is not an instant-love machine. But it makes all kinds of sense, in all kinds of ways.
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Kia Sorento = Oso nei Kart
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MB |
MB CL500 sport driver |
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Aprile 22, 2005, 11:24:59 am |
Utente standard, V12, 5368 posts |
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La vettura appare di alto livello (l'estetica mi lascia perplesso, invece), ma i prezzi ormai non sono tanto dissimili da quelli delle solite tedesche.
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La civetta ( cioè il cr....) cantò tre volte e il Bar chiuse definitivamente le porte...UTENTE BANNATO
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