|
Pagine: 1 2 [3]
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Luglio 25, 2005, 10:23:30 am |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
MA dai, non scherzare, son solo quei poveretti della Fiat che ci mettono più di 2 anni a fare un'auto ...
Non vedo cosa possa c'entrare questo discorso con Fiat, sono due cose e due situazioni un tantino diverse... Perchè dobbiamo infilare questi discorsi in ogni dove? Si cerca la polemica ad ogni costo?
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
Madbob |
Don?t think you are, know you are |
|
Luglio 25, 2005, 12:04:25 pm |
Staff, V12, 23720 posts |
|
Non vedo cosa possa c'entrare questo discorso con Fiat, sono due cose e due situazioni un tantino diverse... Perchè dobbiamo infilare questi discorsi in ogni dove? Si cerca la polemica ad ogni costo? Ah, capisco, un pò come dire, se lo fa la Fiat, si dice peste e corna, se lo fanno gli altri, va benissimo. Perfetto, ricevuto il messaggio, passo e chiudo.
|
|
Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
|
|
Loggato
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Luglio 25, 2005, 12:13:43 pm |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
Ah, capisco, un pò come dire, se lo fa la Fiat, si dice peste e corna, se lo fanno gli altri, va benissimo. Perfetto, ricevuto il messaggio, passo e chiudo. No, non hai ricevuto per niente il messaggio... però vedo che vuoi a tutti i costi la solita polemica pro/contro Fiat, sono io che chiudo. Tanto, chi ha capito benissimo c'è...
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
Madbob |
Don?t think you are, know you are |
|
Luglio 25, 2005, 13:35:41 pm |
Staff, V12, 23720 posts |
|
No, non hai ricevuto per niente il messaggio... però vedo che vuoi a tutti i costi la solita polemica pro/contro Fiat, sono io che chiudo. Tanto, chi ha capito benissimo c'è... Non fare il furbo, perchè da capire non c'è niente.
|
|
Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
|
|
Loggato
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Luglio 27, 2005, 21:37:52 pm |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
Un bozzetto dal sito WorldCarFans The Supervisory Board and the Board of Management of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, gave their go-ahead today for the development and production of a further Porsche model series. The new car is a premium class Sports Coupé with four seats and four doors, and will be powered by various engines. The power unit will be fitted at the front and will drive the rear wheels.
The fourth model series built by the Stuttgart car maker following the 911, the Boxster and the Cayenne will be called the "Panamera", a name derived from the legendary Carrera Panamericana long-distance race, and is scheduled to enter the market in 2009. Porsche's total investment in the new model series, including development, will be more than Euro 1 billion and will come entirely from the Company?s own funds. Expected sales are at least 20,000 units a year.
Production of the Panamera is to be in Leipzig, where Porsche already builds the Cayenne Sports Utility and the Carrera GT High-Performance Sports Car. The final decision will require further detailed talks at the Plant, which will be held by the Board of Management of Porsche AG and the Management of Porsche Leipzig GmbH with representatives of the employees.
This would also require a major extension of the assembly hall already in operation today starting in 2006/2007. Should the site be chosen for production of the Panamera it would potentially create some 600 new jobs in Leipzig alone. In the course of the project approximately 400 more new jobs will be created at Porsche's original plant in Stuttgart-Zuffenhausen, where the engines for the fourth model series will be built, and at the Weissach Development Centre.
In the words of Dr. Wendelin Wiedeking, the President and CEO of Porsche AG: "We have indeed taken a lot of time in making this decision. But now we know one thing for sure: The Panamera is the right car for Porsche, as it has all that typical DNA characteristic of a genuine sports car. In terms of performance, design, and driving dynamics it meets Porsche's high standards in every respect. Through this Sports Coupé we are making our customers an attractive offer in the top performance segment."
Wiedeking stated that Porsche will be developing and building the Panamera through the Company's own resources: "We will be developing a separate platform for our fourth model series in Weissach. There are no plans for a joint venture with another car maker. But to ensure the profitability of this new model series we will cooperate more closely than so far with selected system suppliers."
In the words of Porsche's President and CEO, the German share in the creation of value with the Panamera will be approximately 70 per cent. Like the 911, the Boxster and the Cayenne, the Panamera will also bear the "Made in Germany" stamp of quality.
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
am1 |
|
|
Luglio 27, 2005, 21:50:00 pm |
Utente standard, V12, 33886 posts |
|
|
|
Ares |
Fairies wear boots, you gotta believe me! |
|
Luglio 28, 2005, 08:59:16 am |
Utente standard, V12, 4990 posts |
|
Si, è ufficiale, non so dire se Maurer c'ha già messo le mani sopra, può darsi di si, bello schizzo comunque... in ogni caso rimane abbastanza tradizionale, speriamo non perda troppo in proporzioni nella versione di produzione. Per mantenere un certo dinamismo ho paura che i 20"-21" siano necessari...
|
|
|
|
|
Pagine: 1 2 [3]
|
|
|
|