Benvenuto sul ilpistone.com. Il nostro forum usa i cookies per offrirti una migliore esperienza di navigazione. Usando il nostro sito, acconsenti alla creazione dei cookies.
The high-performance Chevrolet Camaro SS is equipped with a powerful 6.2L V-8, with a choice of a six-speed manual or six-speed automatic transmission. Standard, manual transmission-equipped models receive the LS3 engine, estimated at 422 horsepower (315 kW) and 408 lb.-ft. of torque (553 Nm). The LS3 debuted on the 2008 Chevrolet Corvette and uses high-flow cylinder heads based on the Chevrolet Corvette Z06's LS7 engine to enable great low-end torque and high-rpm power. It is paired with a TR6060 six-speed transmission.
A new, L99 V-8 engine is used on automatic transmission-equipped Chevrolet Camaro SS models. It is based on the LS3 and carries all of its high-performance design features, but also includes GM's fuel-saving Active Fuel Management feature. It enables the engine to run on only four cylinders during light-load driving conditions, such as highway cruising, to improve fuel economy. The V-8 is estimated at 400 horsepower (299 kW) and 395 lb.-ft. of torque (535 Nm); and it is matched with a Hydra-Matic 6L80 six-speed transmission. This combination delivers an estimated 23 mpg on the highway.
The Chevrolet Camaro SS receives the FE3 (performance) suspension, including a lower ride height than the base Chevrolet Camaro models. Each is tuned to match the performance capabilities of their respective powertrains, as are their wheel-and-tire combinations.
GM's StabilTrak electronic stability control system is standard and incorporates traction control. The system on Chevrolet Camaro SS models includes Competitive/Sport mode that is adjustable for performance driving, such as on a racetrack; it also includes a Launch Control feature on Chevrolet Camaro SS models with the manual transmission. It enables quicker, more consistent takeoffs during performance driving.
Technical Specifications
Type: 6.2L V-8 Displacement: 376 cu in / 6162 cc Horsepower: 422 hp / 315 kW @ 5000 rpm (LS3), 400 hp / 299 kW @ 5000 rpm (L99) Torque: 408 lb-ft / 553 Nm @ 4500 rpm (LS3), 395 lb-ft / 535 Nm @ 4500 rpm (L99) Maximum engine speed: 6000 rpm (L99), 6600 rpm (LS3) http://www.netcarshow.com/chevrolet/2010-camaro_ss/
« Ultima modifica: Settembre 13, 2008, 08:55:03 am da THE KAISER »
Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
questa mi fa un gran sesso....la migliore della nuova nidiata di muscle cars. Sarei seriamente in difficoltà a scegliere tra lei ed una Corvette ma fortunatamente al momento il problema non si pone
Prima vengono i sorrisi, poi le bugie. Per ultimi gli spari.
questa mi fa un gran sesso....la migliore della nuova nidiata di muscle cars. Sarei seriamente in difficoltà a scegliere tra lei ed una Corvette ma fortunatamente al momento il problema non si pone
Anche secondo me è la migliore, ho avuto modo di salire sulla nuova Challenger, che è enorme oltre a essere bellissima! Molto più bella della Mustang, Imho, anche se prendiamo la GT500... Questa camaro le surclassa tutte in quanto la Mustang è un pò tozza, la Challenger è bella e cattivissima ma è un pò troppo retrò, invece qui il mix tra antico e moderno è perfetto. Forse anche meglio di Corvette!
Ciò che è troppo diverso da quello che siamo soliti pensare, ciò che ci è impossibile pensare, quello lo chiamiamo nulla.
In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Settembre 15, 2008, 09:42:49 am
Staff, V12, 32956 posts
per me è fantastica.....vivessi negli states me la comprerei all'istante, soprattutto visto il prezzo. Puro sesso motoristico visivo
Ecco là vedo mio padre. Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli. Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine. Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.