|
1233 Visitatori + 1 Utente = 1234
MRC
|
|
Pagine: [1]
|
|
|
alura |
|
|
Giugno 16, 2009, 15:41:58 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
Notizia curiosa. Per chi non lo sapesse ( ) Koenigsegg, piccola azienda Svedese, produce solo supercars e gia' in passato ha collaborato con Saab (e Volvo) [fonte wikipedia] worldcarfans: After the February announcement that General Motors was planning on dumping Saab, the American parent appears to have come to terms with a suitor. supercar manufacturer Koenigsegg has agreed to take on the Swedish brand.
Both parties have signed a memorandum of understanding, with anticipation of the deal closing by the end of September. Terms of the deal include $600 million in financing provided by the European Investment Bank, and secured by the Swedish government.
Saab operations will continue in full, thanks to funding from both Koenigsegg and GM. Because of this, Saab intends to continue with the launch of "several new products that are in the final stages of development." In addition to GM continuing to provide platforms for the time being, Saab plans on building the next generation Saab 9-5 in Trollhättan, Sweden. The new 9-5 is due for a Frankfurt introduction later this year. The larger 9-5 should be about six inches longer, with a wide variety of powerful engines, all-wheel drive, and LED taillights.
What is uncertain is if these future plans include bringing the Saab Quant electric concept closer towards production. Koenigsegg is believed to be excited about the 500 kilometer-range vehicle's potential, especially considering its reported recharge time of 20 minutes.
The supercar manufacturer also plans to ramp up Saab production to 150,000 units per year by 2011, up from 20,000. That reason alone could have been enough to win the backing of the Swedish government, as jobs that could have been at risk now have a better chance of being safeguarded, provided the outcome of Saab's in-court reorganization.
With this sale moving forward, Koenigsegg will be keen to avoid mistakes made by other manufacturers in the past. The merger between Daimler and Chrysler saw the combination of a performance vehicle automaker with a volume seller. Significant problems arose when the German car company showed strong reluctance at sharing technology with their high-volume American counterpart.
Of the deal, Saab Managing Director Jan Åke Jonsson said, "Today's announcement is great news for Saab's current and future customers, dealers, suppliers and employees around the globe."
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
&re@ |
|
|
Giugno 16, 2009, 15:44:16 pm |
Utente standard, V12, 77625 posts |
|
|
Loggato
|
|
|
alura |
|
|
Giugno 16, 2009, 15:46:20 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
Figa, ma a te il cervello non va mai in panne ?
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
Loggato
|
|
|
alura |
|
|
Giugno 16, 2009, 15:52:33 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
vigggi |
|
|
Giugno 16, 2009, 22:38:46 pm |
Visitatore, , posts |
|
pur essendo laureato (vabbè in pretica non l'ho mai usata) in economia e commercio ho veramente grosse difficoltà a comprendere come una ditta con 45 addetti che produce 18 auto possa acquistare la saab..... http://www.repubblica.it/2009/06/motori/giugno-09/saab-addio-09/saab-addio-09.html?ref=mothpstr7Incredibile ma vero: il topolino ha mangiato il gatto. La casa automobilistica Usa Gm ha infatti siglato un'intesa preliminare per la cessione di Saab al gruppo svedese produttore di auto di lusso, Koenigsegg. Per capirci, è come se la Morgan comprasse la Jaguar, come se la Pagani comprasse la Fiat. E già perché la Koenigsegg, fondata nel 1994 dall'imprenditore svedese Christian von Koenigsegg, ha appena 45 addetti e produce in una specie di pollaio 18 auto sportive di lusso l'anno del valore di un milione di dollari l'una. In realtà c'è poco da scherzare perché questo è il frutto della bancarotta GM negli Usa, azienda costretta a liberarsi di alcuni marchi.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
saturn_v |
....E' piu' ecologico di una Euro 4...... |
|
Giugno 16, 2009, 22:58:53 pm |
Utente standard, V12, 8016 posts |
|
pur essendo laureato (vabbè in pretica non l'ho mai usata) in economia e commercio ho veramente grosse difficoltà a comprendere come una ditta con 45 addetti che produce 18 auto possa acquistare la saab.....
Fino a pochi anni fa il "miracolo" era possibile grazie all'accesso relativamente facile a leve spaventose...soldi quasi a gratis per tutti...ma oggi come oggi....ovviamente dietro ci sono i soldi o del governo Svedese o di qualcun'altro...non si scappa....
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
TonyH |
I'm the face of terror. Terrier Terror. |
|
Giugno 17, 2009, 08:29:00 am |
Staff, V12, 28735 posts |
|
pur essendo laureato (vabbè in pretica non l'ho mai usata) in economia e commercio ho veramente grosse difficoltà a comprendere come una ditta con 45 addetti che produce 18 auto possa acquistare la saab.....
Eeeeeeh.....ma non capisci niente di Alta finanza! per tua fortuna...almeno non dai il giro
|
|
your honor student is merely a pawn in my westie's diabolical world domination plot!
|
|
|
Phormula |
|
|
Giugno 17, 2009, 09:38:48 am |
Utente standard, V12, 12402 posts |
|
Credo di si, serve un prestanome per evitare conseguenze a livello UE se dovesse intervenire direttamente il governo.
|
|
Le opinioni altrui sono come i pareri sulle mutande. Puoi sentirne quanti ne vuoi, ma è quando ci metti dentro le chiappe che scopri se ti vanno bene o no.
|
|
|
Pagine: [1]
|
|
|
|