424 Visitatori + 3 Utenti = 427

MRC, baranzo, &re@
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (43 risp.)
 pareri motore n47d20c
 Consigli per l'acquisto (6 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (27 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3565 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (229 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (25 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  ALpina D3 biturbo lci 2016
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
niu
Agosto 24, 2015, 09:30:25 am
Visitatore, , posts
]
autoweek.nl[/CENTER]
« Ultima modifica: Agosto 24, 2015, 14:51:41 pm da dogui »
Email  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
pasquale83 ALFA ROMEO cuore sportivo :(
Agosto 24, 2015, 14:38:23 pm
Utente standard, V12, 10074 posts
puoi ripetere? Undecided

A lava' 'a cap' o' ciucc' s' perd o' tiemp', l' acqu' e o' sapon'!!
http://www.racing.unisa.it/
pask1983@hotmail.it Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
niu
Agosto 24, 2015, 14:52:02 pm
Visitatore, , posts
The new BMW ALPINA D3 Bi-Turbo

The BMW ALPINA D3 Bi-Turbo sets whole new standards of performance and efficiency in the segment of sporty and luxurious vehicles powered by diesel. The 3-litre straight-six engine with Bi-Turbo charging produces 257 kW (350 hp) and 700 Nm torque and delivers impressive performance in the compact, agile body of the multi-award winning BMW 3 Series.
With the introduction of the 2016 Model Year the BMW ALPINA D3 Bi-Turbo participates in the BMW model update and also sees a number of ALPINA specific changes in design and equipment.
The front features a new spoiler and a chrome BMW kidney grill, both accentuate the dynamic appearance and exclusive design. The new LED headlights are extremely efficient and provide even better illumination of the road, their design underlines the sporty, aggressive stance of the D3 Bi-Turbo. The two twin tailpipes are elegantly integrated into the re-designed rear apron, above which the new LED rear lights are clearly visible.


High quality materials, new surface elements and subtle design changes dominate the interior. The standard equipment now features Cruise Control, Park Distance Control and Storage Package for added security and comfort.

SALOON

The D3 Bi-Turbo Saloon accelerates from 0 to 100 km/h in just 4.6 seconds and reaches a top speed of 276 km/h. This makes the a combined fuel consumption of only 5.3 l/100 km and 139 g/km CO2 based on the ECE norm all the more astonishing. With this automobile, ALPINA again redefines the benchmark for performance, combining extraordinary power output and excellent efficiency with familiar ALPINA virtues appreciated by our customers worldwide, and presents a car that currently knows no equal.

TOURING

The D3 Bi-Turbo Touring combines extraordinary performance and excellent efficiency with a high level of versatility for everyday and family use. Its large cruising range, generous power reserves and functional stowage space make it a sporty, luxurious all-rounder – optionally also available with all-wheel drive. Despite all this practicality, the D3 Bi-Turbo Touring will accelerate from 0 to 100 km/h in just 4.6 seconds and reach a top speed of 274 km/h. The combined fuel consumption measured to ECE norm is just 5.4 l/100 km and 142 g/km CO2.
Powertrain



The 3-litre six cylinder Bi-Turbo diesel engine sets standards in terms of power, torque and efficiency. The outstanding base engine from BMW is constructed entirely from light-weight aluminium and features latest-generation common rail direct fuel injection as well as a two-stage turbocharging with variable turbine geometry. Effective optimisation of pressure losses and special intake air ducts exploit the full engine potential and lead to significant gains in power output and enhanced engine characteristics. By also utilising the achievable boost and injection pressure a maximum power output of 257 kW (350 hp) at 4000 rpm and an impressive 700 Nm of torque between 1500 and 3000 rpm is achieved. The throughput of the cooling system has a major influence on the performance of turbocharged engines. Full power delivery even under the highest thermodynamic loads is ensured by the high-performance cooling package, which comprises a large-volume intercooler with optimised intake and outlet ports as well as two radiators located in front of the wheel arches for optimum effectiveness. Despite its impressive performance characteristics and high specific power output, this drivetrain is also extremely economical. Long cruising ranges are achieved effortlessly thanks to a combined fuel consumption measured according to ECE norm of only 5.3 to 6.6 l/100 km and CO2 emissions of 139 to 174 g/km, depending on the model.


D3 Bi-Turbo Touring with all-wheel drive

The all-wheel drive system uses the technical possibilities of the BMW xDrive system, whose intelligent and dynamic control system distributes output smoothly and fully variably between the front and rear axles in milliseconds, thereby ensuring maximum traction and superior performance in all driving situations. The torque distribution control system, which is interconnected with the engine management and chassis control systems, is performance-oriented. It significantly increases driving dynamics and agility, particularly during high lateral acceleration and guarantees sporty and neutral handling. Besides ensuring optimal traction during acceleration by preventing slip-related losses, the system also permanently monitors the driving conditions and actively distributes torque to always ensure a high degree of propulsion and safety at all times, e.g. on snow or road surfaces with abrupt changes in the friction coefficients.

Exhaust System

The construction and design of the exhaust system, made from high-quality materials, guarantees an elegant look and emotional acoustics foregoing the need for technical compromises. The silencer volume is reduced to a minimum in order to optimise the exhaust gas flow characteristics and to reduce weight. Simultaneously the exhaust system produces a pleasingly rich sound for a diesel vehicle, particularly at higher engine speeds. Downstream of the middle silencer, the specific pipe routing is realised in stainless steel and ends in the two elliptical twin tailpipes typical for ALPINA, with discreet ALPINA and Akrapovič lettering.
Email  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Madbob Don?t think you are, know you are
Agosto 27, 2015, 20:34:54 pm
Staff, V12, 23720 posts
Ma veramente c'è qualcuno che compra le Alpina?

Ma che senso ha?

Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
oscar all in all it's just another brick in the wall
Agosto 27, 2015, 22:13:11 pm
Utente standard, V12, 6077 posts
certo sono rassicuranti queste elaborazioni visto l'elevato grado di affidabilità dei recenti motori bmw  Roll Eyes Roll Eyes

il mio sogno è sempre stato correre più veloce di tutti,
più veloce del tempo stesso
   
                                                A. Senna
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
ChS ///M Power
Settembre 05, 2015, 13:31:38 pm
Utente standard, V12, 3899 posts
A parte che costa come una M3 questa ha il 3000 diesel quindi grossi problemi non dovrebbe averne o sbaglio?
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
ChB ... senza questa, nessuno
Settembre 05, 2015, 14:53:35 pm
Utente standard, V12, 23581 posts
Sinceramente, le Alpina, le ho sempre trovate affascinanti, sono auto speciali, prestazionalmente simili alla miglior produzione M, ma con quell'aura del "fatto artigianalmente" e quindi con particolari che la rendono speciale.

"Un popolo che non beve il suo vino e non mangia i suoi formaggi ha un grave problema di identità"
                                             José Carvalho Larios (per interposta persona, MVM)
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
niu
Settembre 05, 2015, 21:14:59 pm
Visitatore, , posts
Sinceramente, le Alpina, le ho sempre trovate affascinanti, sono auto speciali, prestazionalmente simili alla miglior produzione M, ma con quell'aura del "fatto artigianalmente" e quindi con particolari che la rendono speciale.

concordo
Email  Loggato 
   Re: ALpina D3 biturbo lci 2016   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
oscar all in all it's just another brick in the wall
Settembre 06, 2015, 11:23:44 am
Utente standard, V12, 6077 posts
A parte che costa come una M3 questa ha il 3000 diesel quindi grossi problemi non dovrebbe averne o sbaglio?
si dovrebbe essere il n57 sarà certamente meglio del n47, così come per i benzina spero che abbiano risolto i problemi del vecchio biturbo. ma a quanto si vede ingiro la componentistica rimane di qualità abbastanza dubbia. le famose pompe acqua in plastica dei benzina ora sono elettriche, quindi oltre a rompersi costano anche 3 volte tanto. gli iniettori...
poi l'integrale andrà ad incasinare tutte le operazioni di riparazione aumentando i tempi, anche i cambi automatici moderni non è che siano indistruttibili.

insomma ad aggiungere cavalli su queste auto mi ispira meno fiducia di taroccare la centralina di un vecchio diesel, sono auto che al primo problema fuori garanzia si buttano.

il mio sogno è sempre stato correre più veloce di tutti,
più veloce del tempo stesso
   
                                                A. Senna
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.241 secondi con 32 queries.