1259 Visitatori + 0 Utenti = 1259


 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (40 risp.)
 pareri motore n47d20c
 Consigli per l'acquisto (1 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Dal mondo...
| |-+  News
| | |-+  2004 Rover V8
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Marzo 03, 2004, 11:48:46 am
webmaster, V12, 50851 posts
GENEVA MOTOR SHOW DEBUT ANNOUNCES THE RETURN OF THE ?ROVER V8?

MG Rover Group today, at the 74th Geneva Motor Show, unveils a new 75-derived top-of-the-range Rover V8 saloon, in the marque?s centenary year. The Rover V8 incorporates a bespoke Monogram interior and is distinguished by a new exclusive front-end treatment with large grille, wholly reminiscent of previous V8 engined Rover cars. The Rover V8 marks the return of this illustrious derivative, first introduced as the archetypal Rover P5B.

The V8 derivative provides effortless performance to the Rover range. Available initially as a highly specified flagship derived from the Connoisseur SE specification, the bespoke interior brings new levels of luxury to a car already renowned for its inherent comfort and quality. The lavish trim specification is complemented by a prestigious new development of the latest 2004 Rover 75 exterior style theme, incorporating a new full depth radiator grille and imposing front bumper design.

Kevin Howe, Chief Executive, MG Rover Group, commented: "The return of the illustrious Rover V8 combines perfectly with the distinctive identity of this high-specification flagship and signifies an expanding confidence for the Rover marque, in its centenary year. Like its predecessors, it is a product of distinction and presence, with the new full-depth grille and front-end treatment a characteristic reminder of the refined delivery of power available from the 4.6-litre V8 harnessed under the bonnet."

Rover V8 - Product Overview

The new full-depth open grille is reminiscent of the archetypal Rover P5B. Like the P5 and other V8-powered Rovers since, the imposing and distinctive appearance of V8 derivatives is matched by a motoring experience that has no peers in this segment of the market. The Rover V8 four-door saloon is derived from the company?s much-respected large car 75 platform. Driving the rear wheels, the in-line mounted 4.6-litre engine is matched to a smooth automatic transmission to offer refined yet effortless performance, entirely in keeping with the Grand Touring associations of this famous marque.

The vehicle displayed at Geneva incorporates a number of elements from MG Rover Group?s extensive customer personalisation Monogram range of paint colours, trims and individual features, and is an ideal way for the discerning customer to individualise this exclusive car still further. Rover?s famously comfortable seats have been trimmed in leather, designed to complement Rover?s new Light Oak wood theme. Wood and leather are used, with an elegant wood and leather steering wheel and handbrake grip. Underfoot, superior quality carpets have been specified, with additional tailored convenience mats.

A comprehensive range of high technology features is available to complement the opulent interior of this flagship car. These include GPS guided satellite navigation, in-car Teletext TV and multi-disc DVD player with motorised screen, while audiophiles will appreciate the exceptional Harman/Kardon Hi-Fi system. These interior refinements are complemented by prestigious large diameter alloy wheels and discrete exterior badging.

Under the bonnet, the flagship V8 power unit develops 260Ps and 410Nm of torque that is fed to the road through the rear-wheels. Cruise Control is standard equipment. MG Rover Group?s unique traction control system ensures that this
considerable torque is deployed to good effect, whatever the conditions, whilst delivering rapid acceleration up to a top speed in excess of 150mph.

Derived from the power train installation first used in the MG ZT 260 V8, the proven Ford sourced engine is now mated seamlessly to a smooth automatic transmission. A new electronic engine management tune and unique exhaust and intake systems provide an impressive combination of refined cruising and an assertive, sonorous soundtrack under hard acceleration.

The V8 chassis is derived from the acclaimed rear drive MG ZT platform, launched last year. However, substantial revisions to chassis tuning have delivered a more compliant ride without sacrificing the confidence and stability inherent in the basic platform. In keeping with the immense reserves of V8 torque, the chassis has been tuned to deliver a rewarding yet relaxing driving experience. A new traction control system provides fast engine intervention to wheel slip. This has been developed in a partnership between MG Rover Group, British electronics experts Racelogic and American engine specialists Roush Industries.

Rob Oldaker, MG Rover Group?s Product Development Director, says: "This new derivative is an impressive addition to a distinguished Rover product range. The car?s performance and poise will shorten any long-distance journey, though on arrival occupants will be reluctant to leave the luxury of this sumptuous interior!"

Performance and pricing

The Rover V8 has a maximum speed in excess of 150mph/240km/h, with acceleration to 60mph comfortably below 7 seconds. Precise market specification and pricing will be announced in due course. UK sales are expected to commence in May, followed across Europe mid-year.

The Rover V8 has been represented in products between 1967-1986 and is a hallmark of British cars with ?power in reserve?. Her Majesty The Queen owns two Rover V8s. In their day Rover V8s were specified by Prime Ministers Harold Wilson, James Callaghan and Margaret Thatcher. Previous V8-engined Rovers include the P5B 3.5-litre, P6B 3500, SD1 3500, V8S, 3500 Vanden Plas, Vanden Plas EFi and the 3.5-litre Vitesse.







Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Madbob Don?t think you are, know you are
Marzo 03, 2004, 11:55:30 am
Staff, V12, 23720 posts
Uhmmm, niente male! Tra l'altro il padre della mia dolce metà ha un 214 e devo dire che sono rimasto veramente sorpreso della vettura anche in rapporto al prezzo. Wink

Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
Guarda Profilo  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Marzo 03, 2004, 11:57:45 am
webmaster, V12, 50851 posts
Cosi' doveva nascere thesis... V8 e TP  Lips Sealed

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Losna
Marzo 03, 2004, 12:00:54 pm
Visitatore, , posts
< staff: rimosso su richiesta dell'utente >
Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Danny Ribpts-Fvisvascvi
Marzo 03, 2004, 12:47:31 pm
Utente standard, V12, 5851 posts
La 75 però ha un prezzo da bmw top di gamma

e una mascherina da Audi... Lips Sealed

We’re flying high; Watching the world pass us by; Never want to come down; Never want to put my feet back down on the ground.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
stella
Marzo 03, 2004, 13:02:20 pm
Visitatore, , posts
e una mascherina da Audi... Lips Sealed

Infatti, è l'Audi A6 sputata! Son proprio alla frutta! Sad Tongue

Chissà quanto avran pagato per le royalties, se l'han pagate! Adesso li denuncio! Angry Tongue
Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Marzo 03, 2004, 14:17:43 pm
webmaster, V12, 50851 posts
e una mascherina da Audi... Lips Sealed

Verissimo... anche i fari non mi sono nuovi (bmw ? Grin )

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alberto
Marzo 03, 2004, 14:22:22 pm
Visitatore, , posts
U' Maro'.... han scippato la mascherina ad una A6....

Chisà... forse nottetempo han rubato una bisarca e fatto il change....  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

Imho nun se po' guardà.....
Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
quattroruotefan
Marzo 03, 2004, 16:20:20 pm
Utente standard, V12, 1638 posts
Sarà un po' americanizzata nel frontale (nel frontale è poi stata "rifatta" nello stesso modo della a6 come qualcuno ha giustamente sottolineato....) ma a me non dispiace per niente e l'idea di questa elegante, ma sobria berlina con sotto un 4.6 v8 non mi dispiace affatto Cheesy ... Strano il fatto che invece all'alfa (dove moolti auspicherebbero un ritorno della trazione posteriore) non si sia ancora riusciti a fare niente del genere!
Se alla Rover paiono non aver problemi nel passare da ta a tp, in alfa la cosa pare impossibile, inattuabile, insensata Undecided Angry
guido_carreras83@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
ZizzaniaMan_Eccezzziunale Kyra
Marzo 03, 2004, 23:25:33 pm
Utente standard, V12, 5503 posts
Uazz...mi piace!

Non vendo sogni, ma solide realtà.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Aquiles meno alberi e più parcheggi!!
Marzo 03, 2004, 23:49:41 pm
Utente standard, V12, 1635 posts
me piace!!!
questa è la classica macchina da comperare usata di pochi mesi: si svaluterà molto e , quindi , la si potrà comperare per una cifra incredibile; si avrà così un belllisimo macchinone potente per un tozzo di pane!  Smiley

hey gringo!!! la maquina.... VA-VA-BUMAAAA!!!
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re:2004 Rover V8   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
ciccio chettelodicoafare
Marzo 04, 2004, 10:51:29 am
Utente standard, V12, 2470 posts
E' proprio un Audi, forse un più originale!  Kiss
Scherzi a parte davvero carina, con questa nuova calandra i fanali ristilizzati hanno più senso.

Potremmo comprarla usata come auto del Pistone, da far girare a Monza coi nostri adesivi! uauuuuuuuu  Cool

"...when other people's expectations become barriers, the best thing to do is to surmount them."
Erik Weihenmayer
153938212 cicciombello@inwind.it Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.079 secondi con 33 queries.