1111 Visitatori + 1 Utente = 1112

mariner
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (35 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3553 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Passion
| |-+  Tuning
| | |-+  XS-SIVE BOOST - S2000
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   XS-SIVE BOOST - S2000   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Maggio 20, 2004, 12:19:43 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
In 2000, Honda celebrated its 50th anniversary and introduced the S2000, a 240-hp, 2.0-liter, pocket-rocket two-seater. It's hard to improve on the already exceptional characteristics of the Honda S2000, but Nick Yen of Monterey Park, Calif., stepped it up a notch when he purchased his S2000 in 2002.

Yen is no stranger to the turbo family, having owned a JZ80 Supra and Eclipse GS-T. He had one goal in mind for his S2000--to increase horsepower. So he consulted XS Engineering. After conversations with XS's engineers,Yen decided to install a state-of-the-art Garrett GT30 dual ball-bearing turbo. The turbo would be mated to an XS-fabricated tubular 4-to-1 exhaust manifold that would force-feed Yen's S2000.

Utilizing a .86 A/R housing, the GT30 unit's responsiveness makes it an excellent candidate for the S2000's high-revving F20C engine. It's also one of Garrett's latest designs and features improved aerodynamics in both the turbine wheel design and compressor housing inlet. To keep intake temperatures ice cold, an XS Engineering air-to-air intercooler was shoehorned between the front airdam, directly in front of a new Koyo Cooling aluminum radiator.
The 2.7-inch charge pipes feed the factory F20C intake and head, venting excess pressure into the atmosphere using a XS Racing blow-off valve. Spent exhaust gases vacate through a 3-inch downpipe while boost pressure is regulated at a conservative 10 psi. Because the S2000 is only available from the factory in naturally aspirated form, the factory exhaust piping was deemed insufficient for the turbo makeover. After contacting RS*R USA, a custom 80mm RS*R ExMAG exhaust system from the cat-back was fabricated and sent from Japan.

Fuel management is a critical factor in achieving high horsepower for any turbo conversion application. The factory fuel pump was discarded in favor of a Walboro 255LPH, while 720cc injectors ensure sufficient fuel flows through the 2.0-liter engine at all times. An AEM EMS fuel management system controls engine operations. Under boost conditions the EMS ensures the correct ignition timing and A/F mixture when Yen decides on applying the heavy foot to the accelerator.

On the XS Engineering dynojet, the Honda unleashed 340 hp at 8500 rpm. Maximum torque was recorded at 238 lb-ft at 5200 rpm.

The force-fed Honda then needed improved traction and suspension to complement it's newly found horsepower. Work Meister S2R 18x8 and 18x9 aluminum wrapped in Yokohama AVS ES100 ensures wheel spin is kept to a minimum. JIC Magic coil-overs and Koni shocks improve handling characteristics and reduce body roll. To stiffen up the chassis and complement the suspension, Spoon Sports front and rear lower cross bars and a RE Works front upper strut tower bar make the S2000 more rigid and responsive.

Yen, an art director by profession, next enlisted the help of A-1 Autobody of Huntington Beach, Calif., to install and color-match a newly acquired C-West body kit. A-1 took the fiberglass pieces and carefully molded each unit to the S2K's skin, turning what was once a bland-looking S2K canvas into a work of art.

The interior features a Blitz carbon-fiber face, EGT, oil pressure, boost and temperature meters, alongside a Blitz turbo timer, to make sure Yen can monitor all engine vitals in the cabin. A Blitz SBC-ID boost controller improves boost response and prevents over- boosting. Hyperground wires and the newly introduced Hyper Voltage consistently maintain critical proper voltage of the full Alpine audio system and slew of electrical equipment. Rounding off the interiors amenities is a pair of Sparco Torino bucket seats.

"My S2000 exhibits superior powerband from 3000 rpm to 9000 rpm without a hitch," says Yen. "I drive my car really hard whenever I get a chance and the car spools instantly when I hit the accelerator."Perhaps the only drawback Yen encounters with is that it constantly spits flames from the tailpipe at high rpm. Then again, is that really a bad thing

Quì la galleria completa-> http://www.turbomagazine.com/features/0406tur_s2000/
« Ultima modifica: Maggio 20, 2004, 12:20:56 pm da Miki Biasion »

* mbiasion_0406tur_s2000_03_zz.jpg (70.06 KB - scaricato 1 volte.)

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re:XS-SIVE BOOST - S2000   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
seth1974
Maggio 20, 2004, 12:22:18 pm
Visitatore, , posts
omamma , decisamente adatta ad uno stimato acustico dell'istituto tecnico nazionale Galileo Ferrais di torino.
ma che schifo lo spoilerazzo anteriore , bleah !
Email  Loggato 
   Re:XS-SIVE BOOST - S2000   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Maggio 20, 2004, 19:55:42 pm
Staff, V12, 32956 posts
E' inutile.....non mi si può snaturare uno dei migliori aspirati del mondo montandogli un turbo......sarebbe come una donna che si rifà le tette con una splendida 3a misura di forma e consistenza perfettissima perchè le vuole di una 5a anche se poi son cadenti.......non bisogna cambiare ciò che è già perfetto..
Kiss

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re:XS-SIVE BOOST - S2000   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Maggio 20, 2004, 19:57:27 pm
Visitatore, , posts
E' inutile.....non mi si può snaturare uno dei migliori aspirati del mondo montandogli un turbo......sarebbe come una donna che si rifà le tette con una splendida 3a misura di forma e consistenza perfettissima perchè le vuole di una 5a anche se poi son cadenti.......non bisogna cambiare ciò che è già perfetto..


« Ultima modifica: Maggio 20, 2004, 19:57:52 pm da Mifune »
Email  Loggato 
   Re:XS-SIVE BOOST - S2000   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Maggio 20, 2004, 20:29:30 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
E' inutile.....non mi si può snaturare uno dei migliori aspirati del mondo montandogli un turbo......sarebbe come una donna che si rifà le tette con una splendida 3a misura di forma e consistenza perfettissima perchè le vuole di una 5a anche se poi son cadenti.......non bisogna cambiare ciò che è già perfetto..


Sono strà d'accordo con te anche se sono rimasto positivamente sorpreso da quanto dice il proprietario, in poche parole anzichè ottenere il classico effetto turbo il preparatore ha innalzato coppia e potenza senza stravolgere l'erogazione. La coppia massima viene erogata un pò prima ma il picco di potenza è a 200giri in più di quella normale.

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.071 secondi con 27 queries.