753 Visitatori + 3 Utenti = 756

Homer, &re@, TonyH
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (130 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (150 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3181 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (8 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (116 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (11 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (4 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (21 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (41 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (52 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 airbag citroen c3 e ds3
 Richiami (4 risp.)
 va ben non annoiarsi, ma c'è un li...
 Mondo Auto (14 risp.)
 la magia dei levabolli (radaelli l...
 Tecnica (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2525 risp.)
 enduristi per caso
 Mondo Moto (131 risp.)
 tripla stradale
 Mondo Moto (0 risp.)
 vedova nera
 Mondo Moto (0 risp.)
 qual'è stata la prima auto che hai...
 Sondaggi (174 risp.)
 poi lamentatevi delle nostre strad...
 Mondo Auto (0 risp.)
 consumo olio dopo lunghe discese
 Service (28 risp.)
 codacons vs auto d'epoca false
 Altre news... (7 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (92 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  baby mc laren
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   baby mc laren   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
THE KAISER
Giugno 09, 2004, 14:11:27 pm
Staff, V12, 37777 posts
da evo uk

early development work is well under way on the 'baby' McLaren, with plans to sell as many as 2000 cars a year to rival the likes of the Ferrari 360 Modena and Lamborghini Gallardo.

Although McLaren engineers are remaining tight-lipped about the project, evo has learnt that feasibility studies are currently being carried out on the car; directors of the company gathered during May to spend a day testing the two Italian supercars on track.

McLaren is hoping to use carbonfibre construction for the new car, although there are doubts about the economic viability of using the material for a car with a projected price tag of about £110,000. One insider suggested that the composite monocoque would have to come in at £3000, factory cost. 'Very, very challenging,' he added.

Sources wouldn't be budged on whether the new car, thought to be codenamed P8, will have a three-seat arrangement similar to that of the F1, but equally our source doggedly refused to confirm the new car as a conventional two-seater. One possibility is that the third seat would be mounted centrally towards the rear, the reverse of the F1's layout. It will be mid-engined though, partly to make it distinct from the front-engined Mercedes SLR McLaren.

Another source told evo that if the car does go ahead, it will probably have to be built by Mercedes, as McLaren's new Woking factory is tied up producing the SLR and doesn't have the spare capacity. HM The Queen officially opened the Norman Foster-designed McLaren Technology Centre last month.

evo has uncovered some of the background to the SLR project. It seems that the SLR, the brainchild of Ron Dennis, was originally designed to be the definitive GT car. Ferrari's 550 Maranello was the original target car for the project but it became clear that the SLR would be in a different league when the first projected performance figures were calculated using the higher- than-expected output from the supercharged Mercedes V8.

Using a combination of a carbonfibre body and front-mounted engine required some interesting design solutions. Running a super-hot exhaust system along the car's underside was impossible as carbon bodies don't like intense heat, so the unusual side-exit exhausts were designed. Packaging the huge silencers around the engine was a significant challenge. The gullwing door design is also a consequence of the layout, as it was necessary to keep the hinges away from the exhaust.

McLaren says that the crash performance of the carbon structure is particularly good. Only the boot's outer lid is made in glassfibre - to enable the antenna and GPS to get a signal. The body is laminated in Portsmouth and sent to Woking where it takes eight days and 200 hours to finish and paint the surface panels. (This is an indication of the expense that could be involved in building the P8 in carbonfibre. The paint costs of the McLaren F1 were also said to be very high.)

Assembling the SLR from a painted shell takes another 80 hours, or around five days on the 80-metre-long assembly line. Around 140 employees will make up to 500 SLRs each year for its planned seven-year life-cycle.

Production of the SLR takes up just 4000sq m of the 22,500sq m plant. The remainder of the space is given over to the F1 team, McLaren Electronic Systems, McLaren Marketing and McLaren Applied Technologies.


Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
thekaiser350z@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re:baby mc laren   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Claudio53
Giugno 09, 2004, 15:04:20 pm
Visitatore, , posts
Prima sarà meglio che mettano a posto il motore della Formula 1, sennò Raikkonen gli dà fuoco allo stabilimento  Grin Grin Grin Grin Grin
Email  Loggato 
   Re:baby mc laren   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
ChS ///M Power
Giugno 09, 2004, 17:07:09 pm
Utente standard, V12, 3839 posts
Prima sarà meglio che mettano a posto il motore della Formula 1, sennò Raikkonen gli dà fuoco allo stabilimento  Grin Grin Grin Grin Grin
Stavo per dirlo io
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.063 secondi con 25 queries.