|
1207 Visitatori + 1 Utente = 1208
mauring
|
|
Pagine: [1] 2 3
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Marzo 16, 2005, 10:52:54 am |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
Dal sito Germancarfans Papenburg (D), On March the 10 th 2005, at 3.24 pm local time, the Sportec SP600M broke the produktion road car speed record (SUV-Class), achieving a new official top speed of 308,45 km/h at the ATP- proving ground.
A team of five Sportec engineers and mechanics together with founder Ueli Hodel ran, a technically standard Sportec Cayenne SP600M in order to take the top speed record for productions road cars (SUV-Class). Mr Ueli Hodel himself drove the SP600M.
The Sportec Cayenne raised Klemanns official mark of 282 km/h set at Nardo/Prototipo in 2003 with over 308,45 km/h.
A team of ATP and TAG Heuer technicians independently verfied the speed of the Sportec SP600M. The car was clocked using Tag Heuer`s Chromprinter CP 705 with photocells stationary at the track, recording the average speed during 1 km.
The ATP proving ground is a circular track with a circumference of 12,3 km. This means that the car is driven in a constant turning motion, which makes the exercise and speed even more impressive.
Joint founder of the Sportec Company Ueli Hodel feels happy to finally prove the performance of the SP600M ? This test was very important for us. We reached all targets of the Cayenne Turbo project.?
2.5 tons moved in 4.2 seconds to 100 km/h The tecnical datas of the Sportec SP600M are very impressiv.
700 PS - 250 PS more than a serial Porsche Cayenne Turbo.
The torque raised 230 Nm up to 850 Nm.
0-100 km/h: 4,2 s
0-200 km/h: 14,6 s
TopSpeed: 308km/h
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
Homer |
|
|
Marzo 16, 2005, 10:53:53 am |
Staff, V12, 89891 posts |
|
Chissà come frena da 308km/h
|
|
Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150) Opel Mokka 1.5D Elegance 2022 Suzuki Vitara 1.6 HT 1989 Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
|
|
|
Emi |
...e quattro! |
|
Marzo 16, 2005, 10:57:21 am |
Utente standard, V12, 58199 posts |
|
e se gli sbucava un coniglietto sulla pista......pensate all'impatto di una massa pari a 2500kg contro il corpo inerme del povero coniglietto.....
|
|
"Casey è il pilota con il più grande talento che io abbia mai incontrato" JLorenzo, Stoner a Rossi “La tua ambizione è superiore al tuo talento”… mancherai Casey, per me sei a livello del mito Kevin
|
|
|
Mauwrong |
|
|
Marzo 16, 2005, 11:08:45 am |
Utente standard, L4, 211 posts |
|
Chissa' se fanno anche i record di guado per la categoria supercar, con le pagani zonda, le enzo e le murcièlago con lo snorkel sul tetto.
E' vero: l'imbecillita' umana e' senza confini. Nel campo dell'auto, poi....
|
|
|
|
|
am1 |
|
|
Marzo 16, 2005, 12:00:47 pm |
Utente standard, V12, 33886 posts |
|
sempra con la cayenne hanno fatto anche il record di traino roulotte.. poi se trovo la foto la posto (PS: leggo commenti come se fosse in listino.... avete perso il senso della curiosità? PRRRRRRRRRRRR)
|
|
|
|
|
fulltimer |
Il bubris è tornato |
|
Marzo 16, 2005, 18:56:38 pm |
Utente standard, V12, 7374 posts |
|
Dal sito Germancarfans Papenburg (D), On March the 10 th 2005, at 3.24 pm local time, the Sportec SP600M broke the produktion road car speed record (SUV-Class), achieving a new official top speed of 308,45 km/h at the ATP- proving ground.
A team of five Sportec engineers and mechanics together with founder Ueli Hodel ran, a technically standard Sportec Cayenne SP600M in order to take the top speed record for productions road cars (SUV-Class). Mr Ueli Hodel himself drove the SP600M.
The Sportec Cayenne raised Klemanns official mark of 282 km/h set at Nardo/Prototipo in 2003 with over 308,45 km/h.
A team of ATP and TAG Heuer technicians independently verfied the speed of the Sportec SP600M. The car was clocked using Tag Heuer`s Chromprinter CP 705 with photocells stationary at the track, recording the average speed during 1 km.
The ATP proving ground is a circular track with a circumference of 12,3 km. This means that the car is driven in a constant turning motion, which makes the exercise and speed even more impressive.
Joint founder of the Sportec Company Ueli Hodel feels happy to finally prove the performance of the SP600M ? This test was very important for us. We reached all targets of the Cayenne Turbo project.?
2.5 tons moved in 4.2 seconds to 100 km/h The tecnical datas of the Sportec SP600M are very impressiv.
700 PS - 250 PS more than a serial Porsche Cayenne Turbo.
The torque raised 230 Nm up to 850 Nm.
0-100 km/h: 4,2 s
0-200 km/h: 14,6 s
TopSpeed: 308km/hòla stessa ha raggiunto il record con un veicolo al traino...200 kmh con roulottes a seguito
|
|
ottimista..sempre e in ogni momento!
|
|
|
am1 |
|
|
Marzo 16, 2005, 20:39:15 pm |
Utente standard, V12, 33886 posts |
|
sempra con la cayenne hanno fatto anche il record di traino roulotte.. poi se trovo la foto la posto òla stessa ha raggiunto il record con un veicolo al traino...200 kmh con roulottes a seguito
230,97 per la precisione
|
|
|
|
|
junta |
200 mi bastano... |
|
Marzo 17, 2005, 08:37:24 am |
Utente standard, V12, 3972 posts |
|
A cosa servono queste dimostrazioni quando poi si sa che è assurdo andare a certe velocità proprio non lo concepisco.
Soldi buttati via al posto di fare ricerche più utili...
|
|
Non capisco cosa spinga i moscerini a prendere l'autostrada contromano... - C.T.A. Club dei Talebani Automobilistici
|
|
|
am1 |
|
|
Marzo 17, 2005, 08:38:30 am |
Utente standard, V12, 33886 posts |
|
A cosa servono se applichiamo questa domanda, rimane ben poco
|
|
|
|
|
Miki Biasion |
|
|
Marzo 17, 2005, 09:46:11 am |
Utente standard, V12, 42086 posts |
|
A cosa servono queste dimostrazioni quando poi si sa che è assurdo andare a certe velocità proprio non lo concepisco.
Soldi buttati via al posto di fare ricerche più utili...
Beh sono d'accordo con te nel dire che certe cose possono sembrare inutili, però alla fine sono tutte ricerche che tornano utili... ci sono dietro studi aerodinamici, studi di resistenza e quant'altro... tutto fa brodo
|
|
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
|
|
Loggato
|
|
|
Pagine: [1] 2 3
|
|
|
|