1248 Visitatori + 0 Utenti = 1248


 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (36 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Dal mondo...
| |-+  Altre news...
| | |-+  [SPY?] 997 turbo
Pagine: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Vai Giù Stampa
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Homer
Febbraio 11, 2006, 21:01:26 pm
Staff, V12, 89891 posts
'mazza se è truzza la tubbo Tongue bella, mi piasce  Cool Cool Cool anche i cerchi  Cool Cool Cool

Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150)
   Opel Mokka 1.5D Elegance 2022
   Suzuki Vitara 1.6 HT 1989
   Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
ggg1677@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Febbraio 12, 2006, 23:16:54 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
Non mi convince neanche un pò, sembra più opera di un tuner di dubbio gusto (Gemballa!?) piuttosto che di Porsche

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 08:05:29 am
Utente standard, V12, 33886 posts




Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 08:06:39 am
Utente standard, V12, 33886 posts






Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Madbob Don?t think you are, know you are
Febbraio 13, 2006, 08:10:41 am
Staff, V12, 23718 posts
Baaaarn!!!  Roll Eyes Wink

Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Walt
Febbraio 13, 2006, 10:05:37 am
Visitatore, , posts
In Porsche continua la politica di non stravolgimento, riguardo le 911. Ne saranno
contenti i puristi. Chi cerca layout d'avanguardia guardi la Cayman/Panamera, forse
sarà qs il mex.
Un mito nn si tocca.

Mostrerò le foto al mio amico, ma ritengo Barn maggiormente indiziato di 'colpo di coda'!
« Ultima modifica: Febbraio 13, 2006, 10:19:52 am da Walt »

* 420-170=250!!.JPG (95.36 KB - scaricato 65 volte.)
Email  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mrk-Lupetto Back to the future
Febbraio 13, 2006, 11:04:03 am
Utente standard, V12, 1262 posts
azz le foto ufficiali... Shocked Shocked
nn mi piace, a sto giro preferisco la GT3 Roll Eyes

Forse il denaro non dà la felicità, ma aspettando che la felicità arrivi è un bel modo per passare il tempo.
mrk993gt2@hotmail.com Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Febbraio 13, 2006, 11:56:17 am
Utente standard, V12, 42086 posts

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Madbob Don?t think you are, know you are
Febbraio 13, 2006, 12:05:24 pm
Staff, V12, 23718 posts
Miki's Verdict: pollice verso!

see GT3's post  Cool

Quando do la mano ad un milanista, dopo me la lavo, quando la do ad uno juventino, dopo mi conto le dita
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 14:28:38 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
et voilà si entra nell'ufficialità, fine di spy e controspy

http://www.porsche.com/all/masterwerk/italy.aspx
Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 14:30:25 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
adesso metto una cosa che farà tremare i polsi agli smanettoni Grin



0-100 3,9 manuale
0-200 12,8 manuale

0-100 3,7 tiptronic
0-200 12,2 tiptronic

vel. max 310km/h per manuale e tip

620nm da 1950-5000 giri

con Sport Chrono Package Turbo overboost per 10sec (+60nm=680nm totali grazie a +0,2bar pressione)
optional PCCB 380mm davanti e 350mm dietro
? 133.600 in Germania



ROTFL!
Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Febbraio 13, 2006, 14:31:37 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
Oh esteticamente non mi sconfiffera particolarmente, però su un bel misto deve essere un bel mostricciattolo!!!

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 14:31:42 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
a me pare la sardegna... ma tutte li le fanno le foto delle nuove macchine? Tongue

Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
am1
Febbraio 13, 2006, 14:31:59 pm
Utente standard, V12, 33886 posts
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, is extending its current product range with the addition of a new 911 Turbo. The sixth generation of the 911 series? top-of-the-range model will be celebrating its world premiere on February 28, 2006 at the Geneva Motor Show and will be available in German dealerships as from June 24, 2006.

The 911 Turbo (Type 997) now has an output of 353 kW (480 bhp) at 6,000 revolutions per minute, 60 bhp more than its predecessor (Type 996). The specific output of the 3.6-litre boxer engine thus climbs to a new all-time high of 98 kW (133 bhp) per liter of displacement. Rated torque has been increased from 560 to 620 Newtonmeters. The speed range in which this power is available has also been extended. While the previous model?s maximum torque was available between 2,700 and 4,600 revolutions per minute, the corresponding figures are now 1,950 to 5,000 revs.

These improvements are translated into driving performance. The new 911 Turbo with six-speed manual transmission requires 3.9 seconds for the standard sprint from zero to 100 km/h. The coupé reaches the 200 km/h mark in 12.8 seconds. And just 3.8 seconds are all it takes for the most powerful series-built 911 model of all time to accelerate from 80 to 120 km/h in fifth gear. Despite these enhanced performance statistics, Porsche developers succeeded in reducing average fuel consumption by one tenth to 12.8 liters per 100 kilometers.

The 911 Turbo with the optionally available Tiptronic S automatic transmission puts in an even more impressive performance. An optimized setup gives the vehicle the wherewithal to power from zero to one hundred in just 3.7 seconds and to reach 200 km/h after a mere 12.2 seconds.

The Turbo with automatic transmission also has the advantage when it comes to flexibility. In penultimate gear it accelerates from 80 auf 120 km/h in 3.5 seconds. Fuel consumption by the Tiptronic S variant is 0.3 liters lower than that of its predecessor: 13.6 liters in accordance with the EU standard. Both transmission variants have a top speed of 310 km/h.

The vehicle?s flexibility can be enhanced even further with the optional ?Sport Chrono Package Turbo?, available for the first time. Here the driver selects the ?sports button? adjacent to the gear lever to activate a short-time ?overboost? at full throttle. This increases boost pressure in the mid speed range by 0.2 bar for up to ten seconds; torque rises by 60 to 680 Newtonmeters. The time required by the 911 Turbo with manual transmission for intermediate acceleration from 80 to 120 km/h is reduced by 0.3 seconds to 3.5 seconds.

These performance figures owe themselves to exhaust turbochargers with variable turbine geometry, featuring for the first time in a gasoline engine model. At the heart of this technology are adjustable guide blades, which direct the engine exhaust flow variably and precisely onto the turbine wheel of the exhaust turbocharger. The principle of variable turbine geometry unites the advantages of small and large exhaust turbochargers and leads to a discernable improvement in flexibility and acceleration, particularly at low speeds.

To transfer the available power to the road, the new generation of the 911 Turbo features a redesigned all-wheel drive with an electronically controlled multi-disc clutch. Porsche Traction Management (PTM) ensures variable power distribution to the two driven axles. Depending on the driving conditions, the all-wheel electronics system constantly determine the optimal torque distribution to ensure the best-possible drive. In practice this translates as high agility on narrow country roads, outstanding traction in rain and snow and optimal active safety even at high speeds. These properties make the Porsche Traction Management system in the new 911 Turbo one of the most powerful and, at the same time, lightest all-wheel systems on the market.

The new 911 Turbo?s driving performance is duly tempered by its brake system, which comprises monobloc fixed-caliper disc brakes with six pistons at the front axle and four at the rear.

In comparison with the Type 996, the diameter of the internally ventilated and perforated brake discs at the front and rear wheels has been increased by 20 millimeters to 350 millimeters. As an option, Porsche is also offering its optimized ceramic brake system, PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). The advantages of this high-tech material mean a reduction of 17 kilograms compared to the standard brake system, excellent fading stability owing to consistent friction values and absolute corrosion resistance. The brakes now have a diameter of 380 millimeters at the front axle and 350 millimeters at the rear.
A characteristic design feature of the new 911 Turbo is the modified front end with its distinctive, tautly drawn cooling air inlets. In conjunction with the standard-equipment oval bi-xenon headlights, they define its unmistakable image. The harmonious front view is enhanced by widely placed and deep-set fog lights and by new LED flashers, which are situated in the lateral air inlets of the front end. From the rear perspective too, the Turbo takes on a more powerful appearance. This is due first and foremost to its tail end, 22 millimeters wider than that of the previous model, to which the redesigned wing spoiler element has been aligned. It now slopes downward slightly at the sides to nestle into the contours of the rear fenders. The lateral air inlets behind the doors have also been redrawn and, together with the new air ducts, afford a more efficient supply of cooling air to the charge-air intercoolers.

The basic Euro price for the 911 Turbo is 115,000 Euros. In Germany it is available for 133,603 Euros including value added tax and country-specific requirements. In the USA the 911 Turbo is priced at 122,900 Dollars (not including taxes), and will be available as from July 8, 2006.

In addition to the 911 Turbo, as a special surprise at the Geneva Motor Show, Porsche will be presenting another world premiere: the new 911 GT3. You will receive technical data and photos of this ?racing car for the road? on February 28, 2006, the first press day in Geneva
Guarda Profilo WWW  Loggato 
   Re: [SPY?] 997 turbo   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Febbraio 13, 2006, 14:33:31 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
a me pare la sardegna... ma tutte li le fanno le foto delle nuove macchine? Tongue



In Sardegna dici? Così non saprei, però in altre occasioni mi è capitato di notarlo Smiley

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.085 secondi con 37 queries.