1251 Visitatori + 4 Utenti = 1255

Homer, fataturbina, mauring, tappo
 pareri motore n47d20c
 Consigli per l'acquisto (2 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (17 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (25 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (42 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Dal mondo...
| |-+  Altre news...
| | |-+  Subaru Impreza WRX STi Limited
Pagine: [1] 2 Vai Giù Stampa
   Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Aprile 20, 2006, 14:19:31 pm
Visitatore, , posts
 Shocked Shocked Shocked
per ora su infomotori ho trovato solo questo :
"La regina delle berline a trazione integrale, la vera auto da rally targata, dopo il recente nuovo modello non poteva passare indenne dalle mani della Subaru Tecnica International. Al Salone di New York si è messa in mostra la Subaru Impreza WRX STi Limited, una versione che verrà prodotta in soli 800 esemplari. Il boxer di 2.5 litri eroga 293 cavalli a 6.000 giri, mentre la coppia massima si attesta sui 395 Nm."

    *

      Leather Interior, Power Moonroof

    *

      Only 800 Numbered Units Available

Subaru of America, Inc. today unveiled the 2007 Impreza WRX STI Limited model at the New York International Auto Show. The new edition of the road-conquering Impreza WRX STI packages creates greater comfort and refinement with subtler exterior styling, but does not sacrifice the performance of this street legend.

The WRX STI Limited will be available in the fall in a limited run of 800 numbered units, 400 in Satin White Pearl and 400 in Urban Gray Metallic.

The 2007 WRX STI Limited delivers all the power and performance of the standard model. This new limited-edition version adds a layer of refinement and design detail enhancements targeted at a new group of driving enthusiasts looking for supercar performance but with an understated demeanor. Designed by Subaru Tecnica International (STI), the high-performance and motorsports subsidiary of Fuji Heavy Industries Ltd., the WRX STI Limited is descended from the Subaru WRC Rally car.

?The WRX STI redefined the performance car category when it was introduced in 2004. We know some enthusiasts have resisted the temptation to buy one simply because they want more everyday driving comfort and refinement, along with less aggressive styling,? said Fred Adcock, executive vice president, Subaru of America. ?Now, with the STI?s reputation for pure performance unquestioned, we recognized an opportunity to broaden the car?s appeal.?
Less Show, Same Go

The 2007 WRX STI Limited stands apart from the standard model with an appearance that?s more low-key, and even stealthy. A new trunk-mounted lip spoiler replaces the standard model?s large dual-plane rear spoiler, and the black aluminum roof vane spoiler is deleted. A new, deep front lip spoiler further distinguishes the WRX STI Limited from the standard model.

New Enkei wheels with high-luster paint replace the BBS® wheels, keeping the same 17 x 8-in. size and 225/45 ZR17 Bridgestone Potenza RE070 directional performance tires. Behind the new wheels, black Brembo® brake calipers with white lettering have a more reserved appearance than the gold and red-painted calipers on the standard WRX STI.

All WRX STI Limited models feature distinctive black gloss B-pillar paint and high luster paint for the exterior mirrors, and this special edition model includes standard fog lights.
New Refined Interior Keeps the Focus on Performance

The interior of the 2007 Impreza WRX STI Limited balances the performance-directed design and attitude with a dose of refinement. Most notably, the WRX STI Limited replaces the perforated blue high-grip Alcantara® fabric seating surfaces with leather and new dark gray metallic bezels and interior trim.

For the first time in a WRX STI, the performance-design front seats are heated for all-season comfort. Also enhancing all-season driving pleasure, the 2007 WRX STI Limited features the first-ever power glass moonroof on this model. Beyond the changed interior appearance, additional features include new carpeting with improved sound insulation materials, an auto-dimming compass rear view mirror and an audio system input jack for an iPod or other digital music player. Finally, each car in this series gets a sequential number plate.

The standard automatic climate control system integrates cabin air filtration. SIRIUS? Satellite radio availability enhances the versatility of the standard 120-watt AM/FM premium stereo, which includes a 6-disc in-dash CD changer and six speakers.
Rally Tested and Road Ready

All Impreza WRX STI models are powered by a turbocharged and intercooled 2.5-liter DOHC Boxer engine producing 293 horsepower at 6,000 rpm and 290 lb.-ft. of peak torque at 4,400 rpm. The Subaru Active Valve Control System (AVCS) variable valve timing technology helps provide strong torque characteristics throughout the engine?s operating range. A manually operated water spray feature helps to bolster intercooler efficiency during spirited driving.

All WRX STI models are exclusively equipped with a 6-speed manual transmission that features carbon-plated double-cone synchronizers on 4th, 5th and 6th gears to help ensure durability.
Driver Controlled Center Differential (DCCD) All-Wheel Drive

From its launch, the WRX STI has been equipped with one of the most advanced and most performance-directed All-Wheel Drive systems on the market, regardless of vehicle segment. The Driver Control Center Differential (DCCD) Symmetrical All-Wheel Drive system uses a planetary-type center differential to provide a 41:59 torque split, with automatic and manual differential modes.

Center differential lock-up is controlled by both a mechanical limited-slip type differential and an electronically controlled limited-slip differential. The mechanical limited-slip differential activates and operates initially in response to changes in engine torque, improving overall vehicle stability when accelerating or decelerating. In automatic mode, the electronic limited-slip differential controls the differential lock-up by evaluating the amount of lock-up in the mechanical limited-slip. The total amount of lock-up is based on the combination of both differentials. A steering sensor input improves torque transfer response by more accurately relaying the car?s cornering situation.

Set in automatic mode, the DCCD system can vary the torque distribution ratio as needed in response to vehicle acceleration, deceleration, steering angle, cornering force and wheel slippage.

In manual mode, DCCD allows the driver to select center differential lock-up to optimize All-Wheel Drive performance for varying driving conditions. The driver first selects manual mode with a console-mounted button and then turns a thumbwheel on the center console to select from among six levels of lock-up. Increasing the locking factor keeps more power at the front wheels (max. 50:50 torque split with 100 percent lock-up selected), which the driver might want in certain driving conditions or on particular road surfaces.

A helical-type limited-slip front differential and Torsen® limited-slip rear differential help to optimize power distribution side-to-side, helping to prevent the inside wheels from slipping during cornering.
Competition-Bred Chassis

A super-stiff Ring Frame Reinforced body structure with a hydroformed front subframe provides the foundation for the high-integrity Impreza platform. Compared to the standard WRX models, the WRX STI models are lowered by 0.4-inch to help lower the center of gravity.

The 4-wheel independent suspension inherits its inverted-strut technology from the Impreza WRC competition car. Aluminum front suspension lower control arms and aluminum rear suspension lateral links reduce unsprung vehicle weight. A quick-ratio steering system yields 2.6 turns lock-to-lock, and the steering rack uses a ?cannon mount? for greater rigidity that improves on-center response.

The powerful Brembo Performance Brake System employs front discs measuring 12.7 inches in diameter and 1.2-inch thick and utilizing 4-piston, fixed-position calipers. The rear discs are 12.3 inches in diameter and 0.8-inch thick and use 2-piston, fixed-position calipers.

A combination of Electronic Brake-force Distribution (EBD) and the Super Sport Anti-lock Braking System (ABS) helps to reduce stopping distances and understeer compared to conventional ABS systems. EBD provides precise control of braking pressure between the front and rear wheels based on the vehicle load to improve stability and stopping distances. Super Sport ABS, using input from a lateral-g sensor, can control the braking forces at each rear wheel independently, optimizing the braking ability during hard cornering to help reduce understeer.

All Impreza, WRX and WRX STI models are equipped as standard with the Subaru Advanced Frontal Air bag system and front seat head/chest side impact air bags (SRS). The driver?s side air bag deploys according to the driver?s proximity to the steering wheel, as measured by a sensor on the seat track. In the passenger side front seat, a sensor module detects weight on the passenger seat ? first determining if it?s occupied, and if so by a child or adult ? to control air bag deployment.






« Ultima modifica: Aprile 20, 2006, 14:34:01 pm da Mifune »
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Aprile 20, 2006, 14:25:37 pm
Visitatore, , posts
Shocked Shocked Shocked
per ora su infomotori ho trovato solo questo :
"La regina delle berline a trazione integrale, la vera auto da rally targata, dopo il recente nuovo modello non poteva passare indenne dalle mani della Subaru Tecnica International. Al Salone di New York si è messa in mostra la Subaru Impreza WRX STi Limited, una versione che verrà prodotta in soli 800 esemplari. Il boxer di 2.5 litri eroga 293 cavalli a 6.000 giri, mentre la coppia massima si attesta sui 395 Nm."

appena avrò notizie più precise sui dati le posterò


Come mai sulla broshure hanno descritto con la prima frase il Lancer EVO se poi parlano di Impreza?
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Aprile 20, 2006, 14:27:24 pm
Visitatore, , posts

Come mai sulla broshure hanno descritto con la prima frase il Lancer EVO se poi parlano di Impreza?
non iniziare a fare l'Emi della situazione....la reginetta è l'impreza Smiley
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Homer
Aprile 20, 2006, 14:32:53 pm
Staff, V12, 89892 posts
appena avrò notizie più precise sui dati le posterò

si ma in fretta...che mi sento male...mi manca il respiro...ho la vista annebbiata...argh...

 Smiley

Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150)
   Opel Mokka 1.5D Elegance 2022
   Suzuki Vitara 1.6 HT 1989
   Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
ggg1677@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Aprile 20, 2006, 14:34:38 pm
Visitatore, , posts
si ma in fretta...che mi sento male...mi manca il respiro...ho la vista annebbiata...argh...

 Smiley

ecco gia trovate...guarda su Smiley
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Claudio53
Aprile 20, 2006, 14:34:47 pm
Visitatore, , posts
Interessante, magari va un pò meno della EVO IX, ma è parecchio più guardabile IMHO.
E con questo posto, mi sono giocato definitivamente Emi  Lips Sealed
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
&re@
Aprile 20, 2006, 14:36:36 pm
Utente standard, V12, 77625 posts
Interessante, magari va un pò meno della EVO IX, ma è parecchio più guardabile IMHO.
E con questo posto, mi sono giocato definitivamente Emi  Lips Sealed
Vabbé, allora rincariamo la dose: esteticamente parlando sono due rutti Grin
Ma non le si compra certo per quello, direi.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Aprile 20, 2006, 14:37:00 pm
Visitatore, , posts
non iniziare a fare l'Emi della situazione....la reginetta è l'impreza Smiley

La vera auto da rally targata è solo l'EVO. La Subaru e cazzuta, veloce, tutto quello che vuoi, ma è targata e addolcita
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Claudio53
Aprile 20, 2006, 14:40:18 pm
Visitatore, , posts
Vabbé, allora rincariamo la dose: esteticamente parlando sono due rutti Grin
Ma non le si compra certo per quello, direi.

No di certo, ma la Evo è proprio sgraziata, l'Impreza è già meglio, non dico bella, ma più normale. Impresionante comunque la EVO IX, che sulla pista di 4R ha rifilato quasi un s alla Carrera 4S  Shocked
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Aprile 20, 2006, 14:50:51 pm
Visitatore, , posts
No di certo, ma la Evo è proprio sgraziata, l'Impreza è già meglio, non dico bella, ma più normale. Impresionante comunque la EVO IX, che sulla pista di 4R ha rifilato quasi un s alla Carrera 4S  Shocked

Per questo dico che la vera "rally" è l'EVO...

Per il resto quoto Andrea: uno ce compra una di ste due dell'estetica se ne sbatte, secondo me
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Aprile 20, 2006, 14:52:24 pm
Visitatore, , posts
ma se Zapatinas l'ha resta stupenda la nuova impreza........Mha non capite nulla Smiley
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Losna
Aprile 20, 2006, 15:00:00 pm
Visitatore, , posts
< staff: rimosso su richiesta dell'utente >
Email  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Aprile 20, 2006, 15:00:28 pm
Utente standard, V12, 42086 posts
No di certo, ma la Evo è proprio sgraziata, l'Impreza è già meglio, non dico bella, ma più normale. Impresionante comunque la EVO IX, che sulla pista di 4R ha rifilato quasi un s alla Carrera 4S  Shocked

Azz!!! Dove? Sull'ultimo 4R?

Comunque, se devo dire la mia, questo genere di auto non mi eccita più come una volta...

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
&re@
Aprile 20, 2006, 15:01:47 pm
Utente standard, V12, 77625 posts
andare di traverso è bello, però più utile su neve o sterrato che su una pista...  Roll Eyes
Huh
Perché, non la si può guidare senza per forza metterla di traverso?
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Subaru Impreza WRX STi Limited   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Mifune
Aprile 20, 2006, 15:02:31 pm
Visitatore, , posts


Comunque, se devo dire la mia, questo genere di auto non mi eccita più come una volta...

stai invecchiando caro....ti ci vuole il camper come il Mau
Email  Loggato 
Pagine: [1] 2 Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.105 secondi con 37 queries.