1247 Visitatori + 2 Utenti = 1249

TonyH, alura
 pareri motore n47d20c
 Consigli per l'acquisto (0 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (39 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Passion
| |-+  Sport
| | |-+  Track Attack HKS Altezza
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Maggio 12, 2006, 10:18:19 am
Visitatore, , posts
Lo fanno Nickee con Daewoo ( Tongue) e Mifune con Subaru... perché non posso farlo io?!

TRACK ATTACK HKS ALTEZZA
The $300,000 HKS Altezza.


A fit of false starts describes my early attempts at knocking this one out.You see, the official auto-weenie dictionary is very limiting when it comes to vehicles like the HKS Altezza race car. There aren?t enough big words (and phrases like ?dope-ass rims? just don?t seem to cut the mustard here). So, take this as guidance: Everything you are about to read is a drastic understatement.

Code-named Track Attack by HKS Japan, the Altezza looks like it was crafted by Tim Burton?s bizarro factory. It is all very organic and very black, as though only comes out at night. The carbon-fiber body panels (which encompass the whole of the car) have been stripped of their gloss. Now, the grids of fiber resemble skinless muscle mass. The front fenders bend around the Advan tires like crossed arms. A coincidental gesture of fierce intimidation, which gets its meaning across: This is one bad mutha.

The shame of it all is that the Altezza has only been driven once. That it was meant only to be driven once is a bit confusing. But to fully understand the purpose of the Track Attack Altezza, it?s important to recognize that the foundation of HKS is deeply rooted in racing. Owners Hasagawa and Kitigawa?the H and the K in HKS (the S stands for Sigma, which is the bank that first funded the enterprise)?live to race, so consider their company as a rather elaborate by-product of that drive. And it?s also that drive that spawned the Track Attack Altezza.

At a cost of over $300,000 to build (with no calculable return in sight), it is more passion than good business. Believe it or not, the sole purpose of the car was to break the circuit record at Tsukuba in Japan. It garnered HKS that distinction (by two seconds) and has since been retired to stud. A shame, yes, but the car also serves as a trophy for the ultimate enthusiasm for motorsport and pride in being the best.

Overall, the HKS Track Attack Altezza shares very little with the street version (Altezza in Japan, IS 300 in the states). For starters, it is constructed on top of a full tube frame chassis. The 2.0L four-cylinder 3S-GE powerplant (which comes stock in Japan) has been shoved deeper into the engine bay (behind the firewall) to achieve 50/50 weight distribution. The engine has been bored and stroked a touch to wind up at 87mm x 80mm. It has been outfitted with HKS camshafts, cam gears, forged nickel-plated pistons, titanium-coated piston rings, and forged fully counterweighted crankshaft. But that?s enough of what you can?t see.

The 3S-GE is turbocharged with an HKS GT3037S ball-bearing turbine and everything else that the HKS engineers found fit to throw at it. This includes an HKS Racing wastegate, a stainless steel turbo exhaust manifold, and EVC Pro boost controller (boost is set at 1.67 bar or 24.22 psi). The behemoth custom intercooler steals most of the immediate spotlight under the hood, spreading out from the front fender. But nothing in here remains too subdued for long. Just take a good look at the suspension. Not your everyday coilovers here. Fitted to a beefy CNC bracket connecting both original shock towers is a highly modified custom HKS pushrod suspension arrangement. The same custom setup sits in the rear. This is a good example of what happens when engineers with balls decide to do a project car.

Getting into the Altezza is a comedy of errors. After all, it is a race car with a full (what seems to be 100-point) rollcage. Cages are called cages for a reason, and getting through this particular one is an Olympic event?well, it definitely involves a running start and a dismount. Then there is a matter of the taking off and putting back on of the steering wheel. A cinch once you get the knack for it, which I never do. So, I just stand back and watch everything from the outside.

Not really much on the inside. A simple motif of carbon-fiber occupies the cabin. It?s only broken up by the Bride race seat and the electronic dash setup. A small wall of buttons, knobs, and switches that scream, ?Do not touch!? reside on the center console (interestingly enough, the wiper and turn signal levers are still intact), which runs all the way down to an XTrac six-speed sequential transmission. So far, I?ve determined that even if I were able to get into the car, I?d have absolutely no idea what to do after that, not the least of which is attacking a track. Attacking the driveway is more reasonable. Crashing into the walls would be more likely.

Now, for the numbers guys: the Track Attack Altezza is rated at 600 hp at 8,000 rpm and an even more impressive 450 lb-ft of torque at 6,000. It weighs around 2,000 pounds. Final drive is set at 4.375. Air jacks installed in three places under the car enable instant lifting of the car for repairs. They also allow for easy turning of the car during photo shoots, which is pretty much all the car has in store for its future since it?s no longer track bound. Still, the Altezza cuts a pretty mean profile.



   
   
   
   
   
   
   
   

Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Lupo
Maggio 12, 2006, 21:25:48 pm
Global Moderator, V12, 9015 posts
Ma, è bellissima!!!  Shocked Shocked Shocked

Ciò che è troppo diverso da quello che siamo soliti pensare, ciò che ci è impossibile pensare, quello lo chiamiamo nulla.
107412261 luca19807@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Emi ...e quattro!
Maggio 15, 2006, 08:10:37 am
Utente standard, V12, 58199 posts
poi pensi che la fanno anche diesel......

"Casey è il pilota con il più grande talento che io abbia mai incontrato" JLorenzo, Stoner a Rossi “La tua ambizione è superiore al tuo talento”… mancherai Casey, per me sei a livello del mito Kevin
emi_kit@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Toni turbino Nostalgico delle gruppo B
Maggio 15, 2006, 10:03:49 am
Utente standard, V12, 1019 posts
600Hp non sono ninte male per un 2000 4 cilindri...ma il suo uso quale sarà...gare di accelerazione presuppongo...(chiedo risposta sicura perchè inglese = 1%)

Il segreto è la leggerezza....però non lo dite a nessuno...La potenza è nulla senza il controllo.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Toni turbino Nostalgico delle gruppo B
Maggio 15, 2006, 10:04:40 am
Utente standard, V12, 1019 posts
Comunque la carrozza è stupenda...il nero opaco mi fà impazzire!!!

Il segreto è la leggerezza....però non lo dite a nessuno...La potenza è nulla senza il controllo.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Maggio 15, 2006, 10:08:35 am
webmaster, V12, 50851 posts
poi pensi che la fanno anche diesel......

Per non parlare della versione turbo metano...  Tongue

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Maggio 15, 2006, 10:16:55 am
Visitatore, , posts
poi pensi che la fanno anche diesel......

La lexus IS mk1 non ha mai subito l'onta di un motore a nafta nel suo cofano  Cool

la nuova IS si, ma tanto è un banco, quindi  Grin



600Hp non sono ninte male per un 2000 4 cilindri...ma il suo uso quale sarà...gare di accelerazione presuppongo...(chiedo risposta sicura perchè inglese = 1%)

E' una vetrina... creata con il solo scopo di battere in record sul circuito di Tsukuba
Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Emi ...e quattro!
Maggio 15, 2006, 10:24:08 am
Utente standard, V12, 58199 posts
e per battere il record di kaos a tsukuba con la ps2 era necessario creare questa? Tongue

"Casey è il pilota con il più grande talento che io abbia mai incontrato" JLorenzo, Stoner a Rossi “La tua ambizione è superiore al tuo talento”… mancherai Casey, per me sei a livello del mito Kevin
emi_kit@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Anto14
Maggio 15, 2006, 10:27:33 am
Visitatore, , posts
e per battere il record di kaos a tsukuba con la ps2 era necessario creare questa? Tongue

Eh beh... Hasagawa e Kitigawa non potevano tollerare quest'onta  Grin
Email  Loggato 
   Re: Track Attack HKS Altezza   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Miki Biasion
Maggio 15, 2006, 10:42:02 am
Utente standard, V12, 42086 posts
e per battere il record di kaos a tsukuba con la ps2 era necessario creare questa? Tongue

Beh dipende da con quale mezzo l'ha fatto, se ha usato l'F14...  Grin

"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"
Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.077 secondi con 32 queries.