|
kaos |
In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu. |
|
Aprile 13, 2007, 10:35:36 am |
Staff, V12, 32956 posts |
|
Io ci pianterei due belle lastre di acciao mandorlato sul fondo e non se ne parla più...... Più racing di così....oltretutto fa un effetto etetico spettacolare
|
|
Ecco là vedo mio padre. Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli. Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine. Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
|
|
|
Emi |
...e quattro! |
|
Aprile 13, 2007, 12:20:06 pm |
Utente standard, V12, 58199 posts |
|
molto più efficace la cartavetro che si mette sugli skateboard
|
|
"Casey è il pilota con il più grande talento che io abbia mai incontrato" JLorenzo, Stoner a Rossi “La tua ambizione è superiore al tuo talento”… mancherai Casey, per me sei a livello del mito Kevin
|
|
|
click |
|
|
Aprile 13, 2007, 12:22:05 pm |
Visitatore, , posts |
|
Io suggerisco di applicare direttamente sul fondo quell'adesivo antiscivolo che si usa sulle barche (lo vendono in rotoli), ma anche sulle scale con gradini scivolosi. Economico, assolutamente antiscivolo, quando si consumasse si cambia in tre minuti. Io lo usavo sul piastrone del kart per non far scivolare i talloni.
Sei il quinto che me lo consiglia E sei il quinto cui rispondo che l'alluminio deve respirare e che si creerebbe umidità nociva!!! Ho tolto la gomma per un motivo sennò lasciavo l'originale e morta li!!
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
_GABBER |
|
|
Aprile 13, 2007, 12:29:21 pm |
Utente standard, V12, 683 posts |
|
Sei il quinto che me lo consiglia E sei il quinto cui rispondo che l'alluminio deve respirare e che si creerebbe umidità nociva!!! Ho tolto la gomma per un motivo sennò lasciavo l'originale e morta li!! e allora fa un poggiapiedi, in alluminio o carbonio, che poi fissi al telaio. li aria ne passa, dato che nn copia perfettamente il fondo. altrimenti meno pippe mentali ed evita di lasciar a bagno l'auto...ho dubbi che la sola umidità atmosferica provochi tali danni (a meno che nn intendi con il trascorrere dei secoli..visto anche che si parla di una superficie di alluminio, che fa la patina di ossido esterna e poi basta...)
|
|
|
|
|
click |
|
|
Aprile 13, 2007, 13:43:08 pm |
Visitatore, , posts |
|
e allora fa un poggiapiedi, in alluminio o carbonio, che poi fissi al telaio. li aria ne passa, dato che nn copia perfettamente il fondo. altrimenti meno pippe mentali ed evita di lasciar a bagno l'auto...ho dubbi che la sola umidità atmosferica provochi tali danni (a meno che nn intendi con il trascorrere dei secoli..visto anche che si parla di una superficie di alluminio, che fa la patina di ossido esterna e poi basta...) la mia una punta è intaccata, un chiccho si sente. Comunque ho già scelto ci metto su i tappettini di hangar111.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
_GABBER |
|
|
Aprile 13, 2007, 17:52:42 pm |
Utente standard, V12, 683 posts |
|
la mia una punta è intaccata, un chiccho si sente.
???nn ho capito...
|
|
|
|
|
vatanen |
|
|
Aprile 14, 2007, 14:33:14 pm |
Utente standard, V12, 21350 posts |
|
Io suggerisco di applicare direttamente sul fondo quell'adesivo antiscivolo che si usa sulle barche (lo vendono in rotoli), ma anche sulle scale con gradini scivolosi. Economico, assolutamente antiscivolo, quando si consumasse si cambia in tre minuti. Io lo usavo sul piastrone del kart per non far scivolare i talloni.
appena montato pure io allo scopo. spero non mi consumi le scarpe caz
|
|
Mi piace l'odore di miscela la mattina...cit.
|
|
|
am1 |
|
|
Aprile 14, 2007, 23:08:24 pm |
Utente standard, V12, 33886 posts |
|
ma io non ho capito (anche se non vorrei beccare una strigliata chimica di pg ) com'è che sti tappetini creano corrosione? infatti... ma nessuno cagossimi
|
|
|
|
|
vatanen |
|
|
Aprile 15, 2007, 02:41:23 am |
Utente standard, V12, 21350 posts |
|
si lo ricordo pure io,l'ossido di alluminio ricopre le parti in alluminio proteggendolo,viene fatto ossidare appositamente.questo è quanto meno uno dei miei pochi ricordi scolastici.
|
|
Mi piace l'odore di miscela la mattina...cit.
|
|
|
click |
|
|
Aprile 15, 2007, 10:46:27 am |
Visitatore, , posts |
|
ripreso da elise.uk Lotus is aware that a small number of Elise models factory fitted with synthetic mats in the footwells, have experienced some cosmetic corrosion of the top surface of the aluminium footwell floor panels. Lotus has concluded its investigations and would like to thank its customers for their patience over the last few months, which has enabled us to fully research the issue and validate the solution. These extensive investigations involved both Lotus and independent testing laboratories undertaking tests in an attempt to replicate the corrosion under laboratory controlled conditions. Given the extremely unusual and unpredicted nature of the problem it took several months to recreate the corrosion in the laboratory using both automotive and aerospace accelerated testing methods. Only when Lotus was satisfied that it had scientific and proven evidence as to the cause was it able to proceed to develop and test an effective remedy. The cause of the corrosion was established as being a complex chemical reaction within the moisture and salts which tend to become trapped between the floor surface and PVC matting. Lotus fully understands that this cosmetic corrosion has caused concern to some of the affected customers. It would like to reassure all of its customers that the footwell floors are not part of the primary load bearing structure of the car and that this corrosion does not compromise the integrity of the chassis. All PVC based matting was deleted from production specifications of the Elise several months ago. Owners of Elise models factory fitted with either the black synthetic (rubber like) or grey synthetic chequer plate patterned footwell mats, are offered the opportunity to upgrade from these mats to new breathable black carpets. These breathable carpets will provide suitable ventilation of the footwell floor surfaces. Lotus authorised dealers will be pleased to assess the footwell floor condition of your vehicle and then arrange a convenient time to carry out the appropriate improvements. Where little or no corrosion is evident to the footwell floors, a colourless anti-corrosion fluid will be applied to the footwell surface. In other cases, where more corrosion is evident, the original floor will be treated and a secondary floor panel will be bonded and sealed on top of each of the existing footwell floors. In all cases new breathable black footwell carpets will be fitted Whilst the footwell condition of the majority of vehicles will not amount to a failure under the terms of the 8 year chassis anti-corrosion warranty provided with the vehicle, in order to maintain customers confidence, Lotus will, as a goodwill gesture, undertake the above treatment and improvements free of charge to any Elise within its 8 year chassis anti-corrosion warranty which was factory fitted with the PVC based floor mats (standard warranty terms and conditions will apply). Lotus has released this statement at this time to reassure any concerned customer, and is in the process of obtaining stocks of materials and arranging appropriate dealer training. Any concerned customer should contact their authorised Lotus dealer from the end of March onwards to discuss appropriate arrangements. Customers may prefer to have this work carried out in conjunction with a maintenance service or other repair work and should therefore discuss this with their authorised dealer. The U.K. Vehicle Inspectorate has confirmed to Lotus that as the footwell floors are not part of the primary load bearing structure and any corrosion of these panels does not compromise the integrity of the chassis, a corroded or perforated floor panel is not in itself grounds for a U.K. MOT failure. Any queries related to MOTs should be directed to the Vehicle Inspectorate. Enquiry Unit on telephone number 0845 6005977, quoting vehicle test station number and the date of test. Lotus recommends that routine car cleaning and maintenance by Elise owners should include lifting the footwell carpets and cleaning and, if necessary, drying the floors. If customers have any queries in connection with this issue they should contact their authorised Lotus dealer who will be happy to assist. Once again thank you for your patience. So what does this all mea for the owner? Lotus are fixing floors that have corroded and supplyingh cloth mats to cover the fixed floor up.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
mariner |
Chi ha toccato il freno a mano? |
|
Aprile 15, 2007, 12:45:04 pm |
Staff, V12, 23947 posts |
|
ok grazie, certo che è strano....che ci mettono nel PVC?
|
|
L'ortografia della lingua italiana è freeware, ciò significa che è possibile usarla gratuitamente. Tuttavia non è Opensource, quindi non è possibile modificarla o pubblicarne forme modficate.
|
|
Loggato
|
|
|
|