575 Visitatori + 2 Utenti = 577

mauring, Anto
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (194 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (210 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (28 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (5 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3395 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (3 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (52 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 airbag citroen c3 e ds3
 Richiami (4 risp.)
 va ben non annoiarsi, ma c'è un li...
 Mondo Auto (14 risp.)
 la magia dei levabolli (radaelli l...
 Tecnica (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 enduristi per caso
 Mondo Moto (131 risp.)
 tripla stradale
 Mondo Moto (0 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Dal mondo...
| |-+  Altre news...
| | |-+  Motor Trend: First Drive della VW Tiguan
Pagine: [1] 2 Vai Giù Stampa
   Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Giugno 05, 2007, 17:12:59 pm
webmaster, V12, 50845 posts


By the time the Tiguan, VW's small crossover that will hit U.S. streets in summer 2008, begins rolling off its Wolfsburg assembly line, it will have undergone extensive testing in myriad terrains, climates, and elevations. It's a sport/utility after all, not to mention the Touareg's little brother, so much of its allure will be its perceived ruggedness; thus, testing in extreme conditions is a requisite.

So with the start of production just a couple months away, Volkswagen, with time for one last shakedown, had a decision to make-where to conduct the Tiguan's final torture test?

Naturally, the powers at be opted for Namibia in southwest Africa, a former German colony and now a popular destination spot for Teutonic tourists. Known for the extensive range of wild game in Etosha National Park, the 1000-foot sand dunes in Sossusvlei, and the fatal beauty of the Skeleton Coast, Namibia is also a country that boasts plenty of elevation change, severe temperatures, and loads (and loads) of dirt roads, most of which are as smooth as a rusty washboard. Could it get any better?

Well, yes-Volkswagen could invite a few auto journalists along for the ride. Luckily, I was one of the fortunate few, and after 22 hours of flying time from L.A., I landed in the capital of Windhoek, ready to join the team of engineers at the tail end of four-month, 40,000-kilometer (roughly 25,000 miles) test run. But before kicking up dust clouds the size of Rhode Island, I was first briefed on the vehicles.

The four pre-production Tiguans at our disposal were all European spec and as such were notably different from the U.S.-spec vehicle. All had VW's new 1.4-liter Twincharger four-cylinder-an Eaton supercharger and a Borg-Warner turbocharger combine for 150 horsepower, 177 pound-feet of torque, and roughly 30 mpg combined fuel economy-a six-speed manual, 16-inch wheels with 215/65 Pirelli P6 tires, and a new Haldex 4 all-wheel-drive system, the last utilizing a wet multi-plate clutch and electronic, rather than mechanical, sensors to detect slippage and engage all-wheel drive.

Two of the cars also came with a "Track & Field" package, which adds a different front fascia to accommodate a 28-degree approach angle, and an Offroad Mode that engages ABS, the differential locks, the throttle, and both hill descent and climb features. In total, five ECUs manage this off-road system.

American customers will not get the Twincharger nor the "Track & Field" package (at least not initially), and will instead be treated to "Sport & Style" Tiguans (replete with an 18-degree approach angle and no Offroad Mode) fitted with VW's robust 2.0-liter, 200-horsepower turbo four, a six-speed manual or Aisin automatic (the latter will be replaced by a six-speed DSG a year or so after debut), electromechanical power steering, an electronic parking brake, and all-wheel drive (front-drive Tiguans may be added later).

Seeing that few Americans ever really venture off-road, the "Sport & Style" approach seems to be the wise choice. Available options will include a panoramic moonroof, 17- and 18-inch wheels, an eight-speaker 300-watt Dynaudio sound system, Park Assist (automatic steering into a parking space), and a new Siemens RNS 510 radio/navigation system, which includes a 6.5-inch touch screen, a 30-GB hard drive, and off-road navigation that allows up to 500 route points to be recorded during a journey.

Measuring 174.3 inches long, 71.2 inches wide, and 66.3 inches tall, the Tiguan is bit smaller overall than a Honda CR-V, which spans 178.0 x 71.6 x 66.1. But looks can be deceiving. The Tiguan, with a 102.5-inch wheelbase (the CR-V's is 103.1 in), is still quite roomy inside-6-plus footers get plenty of headroom and legroom whether up front or in back-boasting a 60/40-split back seat that slides forward and reclines, not only increasing comfort for passengers but also making the 16.6 cubic feet of cargo space expandable. As is typical of modern Volkswagens, the Tiguan features a high-quality interior full of rich plastics and tight tolerances.

Using VW's PQ46 modular platform -- a modified Passat architecture with some bits from the Rabbit -- the Tiguan weighs an estimated 3400 pounds, about 100 pounds less than a CR-V. The structure feels extremely stiff, and in conjunction with the torquey powertrain and front MacPherson strut/rear multilink suspension, it can move and shake with the best small crossovers on the market.

Out on Namibia's dusty, dirt roads and rocky, steep pathways, the Tiguan proved it can take a serious beating. Traversing an intimidating boulder-strewn stretch that would give a Range Rover a workout, the Tiguan managed to articulate its way through, despite incessant scraping and banging on the underside that was as disturbing as ten Lee press-ons scuffing a chalkboard. With 7.3 inches of ground clearance and no low range, the Tiguan is not exactly intended for Rubicon-style fare; rather its appetite is for soft-roading, as in snow, sand, and dirt.

Nevertheless, we proved that if incurring light damage (dents, scratches, and even a punctured oil pan on a "Sport & Style" example sans skid plates) is okay, the Tiguan can overcome some of Namibia's worst. Further, after clipping a few hundred miles on coarse, dirt highways and swallowing more dust than a Shop-Vac, the Tiguan showed it can be a proficient back-roader, displaying excellent body control, a compliant ride, and accurate steering free from kickbacks (unlike hydraulic systems, the Tiguan's electromechanical steering erases that unwanted feedback).

Volkswagen hopes to sell around 40,000 Tiguans a year in the U.S.-a far cry from the 200,000 or so CR-Vs that Honda moves-priced at around $25,000 to start. With modest sales expectations, a completely competent package, not to mention a 2.0-liter Bluetec diesel slated for the end of '08, the Tiguan should have little struggle experiencing success in America. After all, if an SUV can show success in Namibia, it can be successful just about anywhere.


http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/112_0708_2009_volkswagen_tiguan/index.html

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
mariner Chi ha toccato il freno a mano?
Giugno 05, 2007, 17:17:37 pm
Staff, V12, 23933 posts
a me non dispiace.....

L'ortografia della lingua italiana è freeware, ciò significa che è possibile usarla gratuitamente. Tuttavia non è Opensource, quindi non è possibile modificarla o pubblicarne forme modficate.
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
baranzo Nothing's as it seems!
Giugno 05, 2007, 17:27:40 pm
Global Moderator, V12, 27204 posts
la vw ha cambiato simbolo?

“La guerra è pace, la libertà è schiavitù, l'ignoranza è forza.” (G. Orwell, 1984)
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Giugno 05, 2007, 17:29:07 pm
webmaster, V12, 50845 posts
la vw ha cambiato simbolo?

Credo sia un camuffo...

a me non dispiace.....

Anonima tra le anonime...

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
stella
Giugno 05, 2007, 17:29:31 pm
Visitatore, , posts
ah ah ah... Shocked Lips Sealed
Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Nickee
Giugno 06, 2007, 09:57:53 am
Visitatore, , posts
Ha il design di una hyundai. Qui, oltre al logo, hanno copiato anche lo stile coreano di qualche anno fa.
Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos In principio era tenebra,girò la chiave e luce fu.
Giugno 06, 2007, 10:05:59 am
Staff, V12, 32956 posts
mi fa abbastanza pena direi

Ecco là vedo mio padre.
Ecco là vedo mia madre le mie sorelle e i miei fratelli.
Ecco là vedo tutti i miei parenti defunti dal principio alla fine.
Ecco ora chiamano me, mi invitano a prendere posto nelle sale del Valhalla dove l'impavido può vivere per sempre.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
tommy
Giugno 06, 2007, 10:06:43 am
Utente standard, V12, 1022 posts
non si può dire se è bella o brutta..è camuffata i fari ant e post la mascherina ecc....sotto i fari finti post mi sembra di intravedere la forma dei fari molto simili alla tuareg..il chè non è male..
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Giugno 06, 2007, 10:14:49 am
Utente standard, V12, 9563 posts
a parte il fatto che i suv gia' di per se' non hanno senso di esistere cosi' come vengono utilizzati dal 95% degli utenti.
a parte il fatto che la vw ha rotto i maroni con tutte le sue versioni crosscountry, blowjob e gangbang.
ma questa roba qui fa oggettivamente pena.
 Cool
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Novembre 06, 2007, 09:15:22 am
webmaster, V12, 50845 posts
Ne ho vista una per strada giusto stamattina... mah, davvero anonima ed insignificante.

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Phormula
Novembre 06, 2007, 09:20:48 am
Utente standard, V12, 12402 posts
Personalmente, come per quasi tutti i SUV esclusa la Land Rover e la Jeep Cherokee, è una vettura della quale NON sentivo la mancanza.

Le opinioni altrui sono come i pareri sulle mutande. Puoi sentirne quanti ne vuoi, ma è quando ci metti dentro le chiappe che scopri se ti vanno bene o no.
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Novembre 06, 2007, 09:42:58 am
Utente standard, V12, 9563 posts
ho visto pure in una qualche rivista la seat altea xl cross sailcazzo con 4 ruote motrici e allestimento specifico...
vomito vomito vomito
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
THE KAISER
Novembre 06, 2007, 13:58:15 pm
Staff, V12, 37777 posts
direste che è una vw se non fosse scritto nel titolo?

Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
thekaiser350z@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Nickee
Novembre 06, 2007, 14:02:36 pm
Visitatore, , posts
Assolutamente no...direi piuttosto che è un auto cinese di quelle che stanno cercando d'importare qua in Europa.
Email  Loggato 
   Re: Motor Trend: First Drive della VW Tiguan   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Novembre 06, 2007, 14:03:28 pm
Utente standard, V12, 9563 posts
direste che è una vw se non fosse scritto nel titolo?
?!?
hai visto gli interni?
mah, ora che ci penso potrebbe forse anche essere uno skoda
Guarda Profilo Email  Loggato 
Pagine: [1] 2 Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.077 secondi con 37 queries.