1245 Visitatori + 0 Utenti = 1245


 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (36 risp.)
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  Mitsubishi Pajero Evolution
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   Mitsubishi Pajero Evolution   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Luglio 19, 2002, 20:08:35 pm
webmaster, V12, 50851 posts
da http://www.autoexpress.co.uk... un po' di inglese per tenersi in forma  Grin

Squatting threateningly over huge 22-inch alloy wheels, sunlight glinting off its gunmetal grey paintwork and brutally sculpted body. The Mitsubishi Pajero Evolution concept looks every inch the road-legal rally weapon. Those wildly flared wheelarches and V8 badges aren't just for show, either, for the radical-looking coupé/SUV hybrid is based on a cut-down Shogun four-wheel-drive platform and is all set to blast into action at the infamous Dakar Rally in 2003.

More importantly, it also gives us our biggest clue yet to the design of the next-generation Shogun - a fact that provided us with the perfect reason to hop across the Channel and put the Evo through its paces at the Abbeville Circuit near Paris.

Muscular, individual and utterly outrageous from any angle, the Pajero is wild enough to make even the car maker's Lancer Evo VII look restrained. The 2+2, which appeared in two-seater form at last year's Frankfurt Motor Show, is the brainchild of Erwin Himmel of Fuore Design in Barcelona, whose previous works include Audi's Avus concept and the SEAT Bolero coupé.

Himmel says that the car's dramatic front end, with its prominent chrome badge, double grille and unusual elongated vertical spine, is almost identical to that of the forthcoming range of Shogun off-roaders. It will also appear on all 12 of the new cars which the marque plans to unveil during the next five years, closing the gap between the manufacturer's rally and road machines.

The motorsport connection is immediately apparent in the cabin. The cockpit has a hi-tech, almost industrial feel which blends superb levels of comfort with minimal clutter. In front of the body-hugging seats sits a chunky, four-spoke steering wheel, behind which you'll find only the speedo, rev counter and a digital display indicating which gear is selected. All other data displays, such as the sat-nav and climate control, appear on a large screen in the middle of the dashboard. During its default setting, the image is of the road ahead, relayed through a roof-mounted camera.

To fire this prototype's 3.5-litre V6 engine into life - the final version will have a 4.7-litre V8 - you simply press the starter button situated in front of a sequential gearlever. Chaperoned by a development engineer and warned to keep throttle inputs smooth and progressive, we moved off around the twisty track for a brief sample of the car's driving talents.

The Evolution features meaty, direct steering as well as impressive roadholding and powerful Brembo brakes for serious cross-country action. And just in case the sophisticated, traction-boosting Active Yaw Control and Active Centre Differential should fail to get you out of trouble, simply look in the boot. You'll find an integral survival kit with flares, a hand-held GPS and even a hip flask for those cold desert nights... Euan Sey







« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: Mitsubishi Pajero Evolution   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
kaos
Luglio 20, 2002, 05:07:16 am
Visitatore, , posts
Uuhhh questa si che e' tamarrite acuta...
Grin Grin Cool Cool Cry
« Ultima modifica: Gennaio 01, 1970, 01:00:00 am da 1045436400 »
Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.063 secondi con 24 queries.