Benvenuto sul ilpistone.com. Il nostro forum usa i cookies per offrirti una migliore esperienza di navigazione. Usando il nostro sito, acconsenti alla creazione dei cookies.
Maximum driving fun with minimal fuel consumption - This is the standard by which Volkswagen is starting the new car year 2009 and is presenting the roadster VW BlueSport Concept at the 2009 North American International Auto Show. "The BlueSport proves to be a compact and passionate car with a clear Volkswagen signature. The car offers pure dynamics with a powerful 180 PS Clean Diesel engine that is combined with the characteristic Volkswagen philosophy of efficiency," confirmed Volkswagen's Chairman of the Board, Prof. Martin Winterkorn in Detroit.
The Volkswagen BlueSport Concept is making its appearance at the car show in Detroit with a Flex Silver exterior and orange fabric convertible top. "It is the symbiosis of outstanding technology and timeless Volkswagen design that makes this car an exceptional sports car. Its styling is clear and is reduced to the essentials; the car body itself has a lean and linear structure", explains Volkswagen chief designer Walter de Silva. The interior shows finesse in details and conveys a high level of technological fascination. Immediately visible to the eye is the intuitive and easy to operate touchscreen. Perfectly adapted to the interior are the leather upholstered seats in lightweight construction with their single-piece seatbacks.
Behind the two sport seats of the 3.99 meter long Volkswagen BlueSport Concept, a 132 kW / 180 PS strong Clean Diesel (TDI) with common rail injection and downstream NOx storage catalytic converter delivers dynamic performance. A 6-speed DSG dual clutch transmission - the most economical and agile transmission system in the world - transfers power to the rear wheels. In just 6.6 seconds the sports car is moving at 100 km/h; its top speed is 226 km/h. Also having a positive impact on the car's low fuel consumption of just 4.3 l/100 km and reduced emissions are two technologies that are part of the so-called Eco mode: an automatic start-stop system and energy regeneration. Together they propel the Volkswagen BlueSport Concept to an additional fuel savings of up to 0.2 liter per 100 kilometers in city driving.
Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
Devo dire che ultimamente le proposte tedesche, dal punto di vista stilistico, mi sembrano molto più accattivanti che in passato...anche (o specie) dal audi e vw, che in passato ci hanno portato alla noia
Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
Peccato per il motore diesel E peccato che avrà un prezzo senza senso......figuriamoci se la mettono fuori a massimo 30 cucuzze
beh non ne sarei cosi sicuro .. nel senso che sabato sono andato a vedere la Scirocco e, gusti a parte, devo dire che non é mica cara! la 200cv sportline viene via a circa 27000 con un pochino di sconto (siamo sul 5%) .. il che non é tanto per il tipo di auto; 4 posti veri, coupé dalla linea comunque interessante (poi ritorniamo sui gusti personali ..), bagagliaio, prestazioni, consumi bassi ... insomma non é tanto; magari replicano la cosa con questa ...
beh non ne sarei cosi sicuro .. nel senso che sabato sono andato a vedere la Scirocco e, gusti a parte, devo dire che non é mica cara! la 200cv sportline viene via a circa 27000 con un pochino di sconto (siamo sul 5%) .. il che non é tanto per il tipo di auto; 4 posti veri, coupé dalla linea comunque interessante (poi ritorniamo sui gusti personali ..), bagagliaio, prestazioni, consumi bassi ... insomma non é tanto; magari replicano la cosa con questa ...
Come come come? La Scirocco? Torna a pensare alle trazioni posteriori.. sciò!
"Preferire un cambio robotizzato ad un cambio manuale è come preferire una donna virtuale a Monica Bellucci in carne e ossa"