1226 Visitatori + 3 Utenti = 1229

ZizzaniaMan_Eccezzziunale, TonyH, mariner
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3558 risp.)
 calo prezzi del nuovo
 Mondo Auto (35 risp.)
 fiat grande panda
 Mondo Auto (6 risp.)
 ia o "prontezza" del gui...
 Mondo Auto (7 risp.)
 new entry: hyundai tucson crdi mhe...
 Mondo Auto (24 risp.)
 auto nuova - giulia veloce 280cv
 Mondo Auto (12 risp.)
 nuovo codice della strada
 Altre news... (71 risp.)
 fenomeno pressione gomme col fredd...
 Tecnica (6 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (53 risp.)
 v8, check engine e tappo serbatoio
 Service (9 risp.)
 giulietta 1.8 tbi quadrofoglio ver...
 Vendo (14 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (221 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (227 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2527 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (123 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (13 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (22 risp.)
 accensione a sparo
 Auto d'epoca (11 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (43 risp.)
 ciao a tutti, mi chiamo massimo na...
 Presentazioni e censimento (12 risp.)
 robotaxi
 Mondo Auto (1 risp.)
 airbus car europe
 Altre news... (0 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (131 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (34 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Dal mondo...
| |-+  Altre news...
| | |-+  ecco la "Baby" Rolls
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
THE KAISER
Febbraio 20, 2009, 09:09:27 am
Staff, V12, 37777 posts
Rolls-Royce 200EX is the latest experimental car from Rolls-Royce Motor Cars. It explores a design direction for a dynamic, modern, four-door Rolls-Royce engineered for the 21st century.



Experimental models have always played a significant role in the history of Rolls-Royce Motor Cars, from the first - 1EX, built in 1919 - to the most recent - Rolls-Royce 101EX, built in 2006. Unlike a concept car, the experimental models developed by Rolls-Royce Motor Cars have always been fully functioning vehicles, residing in a tangible world of wood, leather and metals rather than clay and foam. EX cars offer designers and engineers the opportunity for real-world innovation and have been used to showcase new components and engineering techniques as well as exterior and interior designs. "Modern automotive engineering is a balance of creativity, innovation and application. Rolls-Royce 200EX is an opportunity to assess these new ideas," explains Helmut Riedl, Director of Engineering.

Rolls-Royce 100EX was the first experimental car unveiled after Rolls-Royce Motor Cars was relaunched under BMW Group ownership in 2003. Revealed at the Geneva motor show in 2004, the two-door, four-seat convertible was built to mark 100 years of Rolls-Royce motor car design and engineering. Just two years later, 101EX was presented, which explored modern coupé design. Both of these cars inspired production models that not only closely resemble their EX progenitors but have also redefined luxury motoring in the modern age.

Following on from this success, the same group of designers and engineers has created Rolls-Royce 200EX, itself pointing the way to Rolls-Royce RR4, a new model scheduled for production in 2010. The brief for Rolls-Royce 200EX? To create a modern, lithe and dynamic Rolls-Royce that bears all the hallmarks of the great cars that have gone before it: effortless performance, unparalleled refinement, exquisite quality and confident design.

DESIGN

"Alluring, inviting, approachable - this car captivates with each encounter" - Chief Designer, Ian Cameron

Rolls-Royce 200EX has a dynamic edge to its styling and is noticeably less formal than previous models. Its size, style and expression broaden the appeal of the car, making it more appropriate for a wider range of circumstances. "Rolls-Royce 200EX is a touring saloon with more than a little panache and perhaps more bravado than one might have expected from Rolls-Royce Motor Cars," says Cameron. "What you see is a modern car that is immediately recognisable as a true Rolls-Royce, even from angles that obscure the grille and Spirit of Ecstasy. Design elements such as the elevated prow, long bonnet, short front overhang, sharply raked A-pillar and elegant tail give Rolls-Royce 200EX an air of informal presence - powerful but unobtrusive."

The exterior design is dominated by large, uninterrupted surfaces, while finely sculptured horizontal lines add definition and geometric precision. In combination, the upward-sweeping sill line and low-cut roof create a powerful profile. The tapered rear is enhanced by powerful shoulders and flanks that draw in sharply, narrowing as they flow from the rear wings to the tail-lights.

The rear-hinged coach doors give the car a natural presence and sense of theatre. Revived in 2003 on the Rolls-Royce Phantom, this signature feature lends added functionality and style to the design. Opening through a generous 83 degrees, the coach doors offer the widest rear access in the car industry as well as providing the warmest of welcomes to those about to step inside.

At the front, a pair of LED headlamps flank the latest evolution of the world's most famous grille. "We wanted this to be less reminiscent of the traditional 'Parthenon' style and more like a jet intake," says Ian Cameron. The sides of the intake have been curved inwards and the vanes set back into the opening. It's a more dynamic form that moves on from the design first seen on the Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé.

The exterior of Rolls-Royce 200EX is finished in Darkest Tungsten, which contrasts with the silver satin finish applied to the bonnet and A-pillar. Seven-spoke, 20-inch wheels complete the visual impact of the exterior.

Within Rolls-Royce 200EX, Interior Designer Alan Sheppard has accomplished a contemporary atmosphere, incorporating the Rolls-Royce Motor Cars principles of fine materials and peerless comfort. The space is filled with natural light, which brings in a real sense of the outside world. However, substantial doors and a high shoulder line ensure that occupants feel cosseted and protected. In the rear, the intimate ambience of the lounge seat is emphasised by its position behind the C-pillar, heightening the sense of privacy.

Naturally, the finest materials have been used. Elegant, frosted lamps and chrome door handles feature, while details include traditional violin key switches, eyeball air vents, opaque dials and refined instrumentation.

"As with any Rolls-Royce, detail is crucial," says Alan Sheppard. "We want the lasting impression for owners to be that their car was made just for them by someone skilled and caring."

The dashboard has been kept deliberately clear; it is spacious in its design and has an intuitive layout. The controls are neatly sculptured, with more important functions emphasised by accents of chrome. The soft light of the instrument panel glows through the familiar black-rimmed steering wheel, which itself incorporates a number of violin keys as well as an ergonomic roller-ball control.

The interior of Rolls-Royce 200EX is finished in supple, natural grain Crème Light leather, with Cornsilk carpets and cashmere blend headliner. The featured wood veneer is Santos Palissander, chosen for its contemporary look and striking grain.

"Rolls-Royce 200EX is a modern execution of timeless Rolls-Royce elegance, breaking with some areas of tradition but retaining the core values that make our marque unique," says Chief Executive Officer Tom Purves. "We expect the more informal, agile design to broaden the appeal of Rolls-Royce Motor Cars, attracting people who appreciate its fusion of refinement, new technology and contemporary style."

TECHNICAL SPECIFICATION

No. of doors/seats: 4/5
Vehicle length: 5399mm
Vehicle width 1948mm
Vehicle height: 1550mm
Wheelbase: 3295mm
Engine: V12
Wheel and tyre size: 20 inch, 255/45 R 20 front and 285/40 R 20 rear

Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
thekaiser350z@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
MB MB CL500 sport driver
Febbraio 20, 2009, 09:37:11 am
Utente standard, V12, 5368 posts
Che dire? Non male.

La civetta ( cioè il cr....) cantò tre volte e il Bar chiuse definitivamente le porte...UTENTE BANNATO
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Febbraio 20, 2009, 09:37:54 am
webmaster, V12, 50851 posts
Mi piace ! Shocked Grin

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Neo (Mr. Anderson) The real "Smartphone"
Febbraio 20, 2009, 09:42:26 am
Utente standard, V12, 7078 posts

Bellissima......

ma questa con chi si scontra?? S600, 750, A8....??
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
THE KAISER
Febbraio 20, 2009, 09:44:01 am
Staff, V12, 37777 posts
Mi piace ! Shocked Grin
non è che ci si debba sforzare... Grin Tongue

Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
thekaiser350z@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
superpyno
Febbraio 20, 2009, 09:57:14 am
Visitatore, , posts
bella bella davvero. brava bmw.
Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
alura
Febbraio 20, 2009, 10:53:01 am
webmaster, V12, 50851 posts
non è che ci si debba sforzare... Grin Tongue

 Grin

Kia Sorento = Oso nei Kart
Guarda Profilo WWW Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
pino ooo=V=ooo
Febbraio 20, 2009, 10:55:39 am
Staff, V12, 11080 posts
bella bella davvero. brava bmw.

Meno male che hanno rinunciato al solito "palpebrone" centrale...  Tongue  Wink

Alfa Romeo Giulia Super 2.2 180 cv AT8
Lancia Ypsilon multijet MomoDesign
pinodane@tiscali.it Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
SUBARUAIMONT
Febbraio 20, 2009, 12:58:17 pm
Utente standard, V12, 18123 posts
Promossa  Smiley

La cosa più bella che può fare un uomo vestito è guidare di traverso (Miky Biasion)
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
THE KAISER
Febbraio 20, 2009, 13:19:54 pm
Staff, V12, 37777 posts
come mai ancora nessuno che la definisce barcone, pesante, ecc ecc!? Tongue Tongue Tongue

Nessun vento è favorevole per chi non sa dove andare, ma per noi che sappiamo, anche la brezza sarà preziosa.
thekaiser350z@hotmail.com Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
&re@
Febbraio 20, 2009, 13:33:24 pm
Utente standard, V12, 77625 posts
come mai ancora nessuno che la definisce barcone, pesante, ecc ecc!? Tongue Tongue Tongue
Guarda, volevo scriverlo io ma mi sembrava il solito commento che non serve a un cazzo. Ma se proprio vuoi...

Avrei scritto che la trovo bella come la vincitrice di Velone. Avrà anche vinto, ma io non la chiaverei...

Tongue
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: ecco la "Baby" Rolls   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
pino ooo=V=ooo
Febbraio 20, 2009, 14:51:05 pm
Staff, V12, 11080 posts
Guarda, volevo scriverlo io ma mi sembrava il solito commento che non serve a un cazzo. Ma se proprio vuoi...

Avrei scritto che la trovo bella come la vincitrice di Velone. Avrà anche vinto, ma io non la chiaverei...

Tongue

Anche se non serve al medesimo sopra citato, quoto completamente!  Grin

Alfa Romeo Giulia Super 2.2 180 cv AT8
Lancia Ypsilon multijet MomoDesign
pinodane@tiscali.it Guarda Profilo  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.086 secondi con 34 queries.