1235 Visitatori + 3 Utenti = 1238

alura, tappo, mariner
 riflessioni sull'auto elettrica
 Ambiente (3114 risp.)
 cambiamenti climatici
 Ambiente (133 risp.)
 e questo transalp storico ?
 Mondo Moto (45 risp.)
 mario "rostro" bertola
 In pista (6 risp.)
 volkswagen valuta la chiusura di s...
 Mondo Auto (99 risp.)
 nuovo rottame
 Auto d'epoca (4 risp.)
 preventivo pergola fotovoltaica pe...
 Ambiente (31 risp.)
 nick85
 Presentazioni e censimento (49 risp.)
 auto elettrica... questa novita'
 Mondo Auto (120 risp.)
 leclerc peggio dei neopatentati
 Mondo Auto (21 risp.)
 ci vuole fortuna!!
 ilPistone viaggiatore (2 risp.)
 tesla: i complottisti hanno ragion...
 Mondo Auto (126 risp.)
 bmw insiste a far freni di merda
 Richiami (0 risp.)
 l'auto elettrica analizzata seriam...
 Mondo Auto (7 risp.)
 aprilia pegaso 650 tuscany tibet
 Mondo Moto (4 risp.)
 5^ moto in 3 anni: yamaha tracer 7...
 Mondo Moto (17 risp.)
 yamaha mt-03 - 2007
 Mondo Moto (8 risp.)
 dubbio attestato di rischio
 Mondo Auto (14 risp.)
 iaescortsmap
 Mondo Auto (0 risp.)
 tt mk1 by ares performance
 Tuning (22 risp.)
 prove rivista "auto" - q...
 Mondo Auto (33 risp.)
 ma perché ?!?
 Mondo Auto (1 risp.)
 amarcord
 Raduni (13 risp.)
 riflessioni motociclistico-legisla...
 Mondo Moto (34 risp.)
 oltre oneri finanziari
 Mondo Auto (5 risp.)
 totomoto 2024
 Mondo Moto (225 risp.)
 anto14 - il ritorno
 Presentazioni e censimento (71 risp.)
 30 km/h
 Altre news... (41 risp.)
 toyota corolla ts gr sport
 Mondo Auto (45 risp.)
 test tesla 3 dual motor
 Test su strada (88 risp.)
 van e buoi dei paesi tuoi
 Mondo Auto (9 risp.)
 ricarica clima = 200 euro
 Service (15 risp.)
 ibridizzazione legale di un vecchi...
 Ambiente (0 risp.)
 3000km in 3 giorno col fiat ducato
 Test su strada (138 risp.)
 l'ho rifatto
 Mondo Moto (22 risp.)
 bugatti tourbillon 2026
 Altre news... (9 risp.)
 astoria, new york
 Mondo Moto (45 risp.)
 milano in diesel
 Mondo Auto (12 risp.)
 sostituzione candele : ogni quanto...
 Service (12 risp.)
 l'importante è avere una bmw
 Mondo Auto (1 risp.)
 amo i tedeschi
 Mondo Auto (1 risp.)
 raven
 Presentazioni e censimento (52 risp.)
 superbollo agli sgoccioli
 Altre news... (21 risp.)
 nuova ergonomia
 Altre news... (2 risp.)
 e in mezzo a tante auto storiche &...
 Auto d'epoca (16 risp.)
 traffico sulle autostrade svizzere
 Mondo Moto (1 risp.)
 tesal model 3 rwd vs model y rwd
 Sondaggi (211 risp.)
 noleggio breve stelvio veloce my23
 Test su strada (46 risp.)
 aumenti telepass
 Mondo Auto (20 risp.)
 nuove regole autovelox
 Difendersi dalle multe ingiuste (3 risp.)
 tefal model i vs model ht
 Sondaggi (1 risp.)
 airbag citroen c3 e ds3
 Richiami (4 risp.)
 va ben non annoiarsi, ma c'è un li...
 Mondo Auto (14 risp.)
 la magia dei levabolli (radaelli l...
 Tecnica (3 risp.)
 parte la class action italiana con...
 Mondo Auto (6 risp.)
 fenomeno del giorno
 Archivio media (2525 risp.)
 enduristi per caso
 Mondo Moto (131 risp.)
 tripla stradale
 Mondo Moto (0 risp.)
 vedova nera
 Mondo Moto (0 risp.)
 qual'è stata la prima auto che hai...
 Sondaggi (174 risp.)
 poi lamentatevi delle nostre strad...
 Mondo Auto (0 risp.)
 consumo olio dopo lunghe discese
 Service (28 risp.)
 codacons vs auto d'epoca false
 Altre news... (7 risp.)
 domande su wallbox
 Mondo Auto (92 risp.)
 eni hvo gasolio
 Mondo Auto (8 risp.)
 mauring
 Presentazioni e censimento (79 risp.)
 emi
 Presentazioni e censimento (2 risp.)

+  ilPistone.com
|-+  Motori
| |-+  Mondo Auto
| | |-+  GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times
Pagine: [1] Vai Giù Stampa
   GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
hans muller
Maggio 07, 2009, 11:37:27 am
Utente standard, V8, 273 posts
GM wants 30% of Fiat, NY Times reports

Marchionne plans to run Chrysler



Automotive News Europe
May 7, 2009 10:00 CET

(Reuters) -- U.S. carmaker General Motors Corp is eyeing a stake in Italian peer Fiat S.p.A. in exchange for the U.S. automaker's European and Latin American operations, the New York Times reported on its Web site.

Fiat CEO Sergio Marchionne has indicated a willingness to give up less than 10 percent of Fiat to GM, the paper said, citing two people close to the negotiations.

However, GM executives are looking for at least 30 percent of Fiat's auto division, the people told the newspaper.

GM feels its Latin American unit is a bargaining chip in negotiations with Fiat, according to the paper.

A Fiat spokesman said the group had no comment.

GM could not be immediately reached for comment by Reuters.

Saab bids examined

GM is running due diligence on about 10 bidders for Saab, after the first round of bids for the Swedish brand attracted Chinese automakers, European investor groups and private equity firms, a source familiar with the matter told Reuters on Wednesday.

Fiat, which has agreed to acquire a stake in Chrysler LLC, has said it wants to merge its car unit with GM's European operations, which include Opel and Saab, to create the world's second-largest automaker after Toyota Motor Corp .

Control of Chrysler

Separately, Marchionne told Bloomberg in an interview on Wednesday that he plans to take the top spot at Chrysler LLC after the automaker emerges from bankruptcy

"Chrysler is on track to re-emerge from bankruptcy in 60 days," Marchionne said in the interview. "I will become Chrysler CEO after that." The idea has been discussed in meetings with the U.S. Treasury, he told Bloomberg.
 
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Motesto
Maggio 07, 2009, 11:40:26 am
Visitatore, , posts
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Email  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
jimb0 Harry, hol schon mal den Wagen!
Maggio 07, 2009, 13:25:52 pm
Utente standard, V12, 9563 posts
non ci capisco piu' una mazza! Grin
Guarda Profilo Email  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
italiancarlover è nata, cresce, non avrà fine.Niente scuse.
Maggio 07, 2009, 13:28:16 pm
Utente standard, V8, 410 posts
stando al NYT Fiat non sarebbe disposta a dare piu' del 10%.

"e te lo ritrovi seduto ad aspettare con te(...) immerso in uno spazio
che quasi mai gli serve davvero (...) imago mobile della ricerca incondizionata di un diverso che aiuti a compensare la propria infinita somiglianza al popolo dal quale vuole prendere le distanze..."
K. Marhnaus-chi io mai saro'
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
pg "Forse tu non pensavi ch’io löico fossi!"
Maggio 07, 2009, 13:46:40 pm
Utente standard, V12, 12456 posts
Manco Marchionne mi sa, che sembra stia mirando pure la Saab?! Roll Eyes Grin

Speriamo! 9.3 cabrio, arrivo ....


 Cool

Digital computers = people who count on their fingers
Guarda Profilo  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
Motesto
Maggio 07, 2009, 14:25:23 pm
Visitatore, , posts
non ci capisco piu' una mazza! Grin

cioè gli ammericani hanno pagato per non comprarla pochi anni fà, e adesso gli danno delle loro filiali senza prendere soldi ma solopartecipazioni....

Marchionne imho stà vendendo la fontana di trevi ad Obama !!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Email  Loggato 
   Re: GM vuole il 30% di FIAT secondo il NY Times   Vai Giù Vai Su Le News Indice del forum
baranzo Nothing's as it seems!
Maggio 07, 2009, 14:40:47 pm
Global Moderator, V12, 27173 posts
Intanto non è che GM se la passi poi tanto bene...

***

G.M. Posts a Quarterly Loss of $6 Billion
 by NICK BUNKLEY, www.nytimes.com
Published: May 7, 2009


DETROIT — General Motors, which faces a June 1 deadline to cut debt and expenses or else file for bankruptcy protection, on Thursday said it lost $6 billion in the first quarter.

G.M. said it depleted $10.2 billion from its cash reserves in the quarter, or $113 million a day, leaving the company with $11.6 billion as of March 31. That is roughly the minimum amount of liquidity needed to keep G.M. in business, the automaker has said.

“Our first-quarter results underscore the importance of executing G.M.’s revised viability plan, which goes further and faster to lower our break-even point,” G.M.’s chief executive, Fritz Henderson, said in a statement.

The first-quarter loss, equal to $9.78 per share, is the eighth consecutive quarterly loss for G.M. A year ago, the company lost $3.3 billion, or $5.80 a share.

Excluding special items, G.M. lost $5.9 billion, or $9.66 a share, which is better than the $6.7 billion that analysts were expecting the company to lose.

Revenue fell 47 percent to $22.4 billion due to a 40 percent drop in global sales during the quarter.

G.M. has borrowed $15.4 billion from the federal government since December to stay afloat, and the company says it needs $11.6 billion more. But the chances that it will end up in bankruptcy court at the end of this month are growing, particularly after Chrysler’s Chapter 11 filing last week.

Mr. Henderson, who took over running the company after the Obama administration forced Rick Wagoner to resign a month ago, has said bankruptcy is a probable outcome for G.M. but one that executives still hope to avoid.

G.M. is resuming negotiations with the United Automobile Workers union on Thursday as it seeks a deal to cut labor costs before the government’s deadline. The company also has offered to swap equity for more than $27 billion in debt held by bondholders, but analysts are skeptical of the chances that enough of the bondholders will accept the deal.

Under a plan unveiled last week, G.M. would give a majority stake in a restructured version of itself to the Treasury Department and more than a third of the company would be held by the U.A.W.’s new retiree health care fund.

Bondholders would own roughly 10 percent and existing shareholders would account for just 1 percent of the new company. G.M. is planning a reverse stock split, which would turn every 100 shares outstanding into one new share. Shares of G.M. have lost more than 90 percent of their value in the last year as the company has descended toward a possible bankruptcy.

As part of its restructuring, G.M. now says it will, by the end of 2010, cut 21,000 factory jobs, close 13 plants and get rid of about 2,600 dealerships. More job cuts and plant closings would occur in later years.

G.M. intends to slash its brand portfolio in half, by closing Pontiac and trying to sell Saturn, Saab and Hummer.

“This is a defining moment in the history of General Motors, and we are committed to our plan, which we believe will lead to a stable and sustainable operating structure with a strong balance sheet,” Mr. Henderson said. “Our goal is to fix this business once and for all to position ourselves to win in the long-term.”


“La guerra è pace, la libertà è schiavitù, l'ignoranza è forza.” (G. Orwell, 1984)
Guarda Profilo Email  Loggato 
Pagine: [1] Vai Su Stampa 
Salta a:  

Powered by MySQL Powered by PHP ilPistone.com | Powered by SMF 1.0.2.
© 2001-2004, Lewis Media. All Rights Reserved.
XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
Pagina creata in 0.065 secondi con 29 queries.