|
1239 Visitatori + 1 Utente = 1240
Homer
|
|
Pagine: [1] 2
|
|
|
alura |
|
|
Giugno 17, 2009, 16:51:19 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
Il 1.4 TSI nella versione compressore+turbo vince il premio "International Engine of the Year" scalzando bmw che lo deteneva da quattro anni. I tedeschi hanno comunque dominato il concorso, vincendo 11 delle 12 categorie. Porsche con il suo 3.8 ad iniezione diretta vince il premio "novità", mentre Mercedes con il V8 6.2 litri quello "Performance Engine of the Year" e miglior motore sopra i 4 litri.
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
jimb0 |
Harry, hol schon mal den Wagen! |
|
Giugno 17, 2009, 17:41:05 pm |
Utente standard, V12, 9565 posts |
|
Ma non ho capito: 'gareggiano' solo i motori tedeschi? ' no, ma sono quelli che piu' ingrassano gli ingranaggi!
|
|
|
|
|
stella |
|
|
Giugno 17, 2009, 17:45:29 pm |
Visitatore, , posts |
|
no, ma sono quelli che piu' ingrassano gli ingranaggi!
E quindi non vale un casso come riconoscimento..?
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
Motesto |
|
|
Giugno 17, 2009, 18:47:03 pm |
Visitatore, , posts |
|
|
Loggato
|
|
|
The Tramp |
|
|
Giugno 17, 2009, 20:42:46 pm |
Visitatore, , posts |
|
Ma non ho capito: 'gareggiano' solo i motori tedeschi? ' Cmq non danno solo un titolo: Best New Engine of 2009 Porsche 3.8-litre flat six GREEN ENGINE OF THE YEAR 2009 Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger Best Performance Engine Mercedes-AMG 6.2-litre Sub 1-litre Toyota 1-litre 1-litre to 1.4-litre Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger 1.4-litre to 1.8-litre BMW-PSA 1.6-litre Turbo 1.8-litre to 2-litre Audi 2-litre TFSI 2-litre to 2.5-litre Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre 2.5-litre to 3-litre BMW 3-litre DI Twin-Turbo 3-litre to 4-litre BMW 4-litre V8 Above 4-litre Mercedes-AMG 6.2-litre http://www.ukipme.com/engineoftheyear/
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
&re@ |
|
|
Giugno 17, 2009, 21:26:12 pm |
Utente standard, V12, 77625 posts |
|
Il 1.4 TSI nella versione compressore+turbo vince il premio "International Engine of the Year"
Ma non è uscito già da un paio d'anni sulla Golf V quel motore? Perché vince solo adesso?
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
The Tramp |
|
|
Giugno 17, 2009, 22:57:15 pm |
Visitatore, , posts |
|
Ma non è uscito già da un paio d'anni sulla Golf V quel motore? Perché vince solo adesso?
Perché quest'anno non c'era nulla di meglio.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
Motesto |
|
|
Giugno 17, 2009, 23:02:17 pm |
Visitatore, , posts |
|
Perché quest'anno non c'era nulla di meglio.
dal sito Volkswagen’s 1.4-litre Twincharger has been winning International Engine of the Year Awards since it first appeared in 2006. Pioneering at the time of its conception, it’s still a highly innovative powerplant, but in today’s downsize-friendly world the Twincharger is an engine whose time has now truly come. In 2009 the Twincharger has been voted Green Engine of the Year, ahead of state-of-the-art hybrid and diesel competition. Part of the reason for the Twincharger’s popularity lies in its flexibility. The supercharged and turbocharged motor does a fine job in applications as diverse as the practical VW Touran MPV and the fire-breathing Seat Ibiza Cupra hot hatch, where its most powerful incarnation puts out an impressive 178bhp. Nor will there be any let up for the engine in 2009, with a further application coming to market in the form of the Seat Ibiza FR 148bhp. VW’s engineers worked hard to extract the full potential from the Twincharger’s combination of turbocharger and supercharger. Direct injection means a high compression ratio of around 10:1 can be used. Plus, the mechanical supercharger’s impact on fuel economy has been minimised. Restricting to low engine speeds – below 2,400rpm in normal use – limits its power consumption. A major factor as to why TSI came first in the Green Engine category was down to the stats: Impressive power is combined with emissions output of 144g/km of CO2, while ensuring fuel economy of 6.2 litres/100km (45.5mpg). Such figures taken from the Golf stack up well when compared to TSI’s closest rival, the Honda Insight, which emits less CO2 and has better fuel consumption, but comes far worse off when it comes to power.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
TonyH |
I'm the face of terror. Terrier Terror. |
|
Giugno 18, 2009, 10:37:40 am |
Staff, V12, 28736 posts |
|
Ma allora dove sta tutta sta tecnologia nipponica se non vincono mai un casso da tanti anni..?
Nei cofani motore. Senza bisogno della patacchina che lo sbandieri ai 4 venti
|
|
your honor student is merely a pawn in my westie's diabolical world domination plot!
|
|
|
Pagine: [1] 2
|
|
|
|