|
471 Visitatori + 0 Utenti = 471
|
|
Pagine: [1]
|
|
|
hans muller |
|
|
Marzo 02, 2010, 17:17:50 pm |
Utente standard, V8, 273 posts |
|
Domanda n°1:Vi siete mai chiesti perchè Auto motor und sport ha fatto una campagna contro la misurazione del CO2 Domanda n°2:Quanti in Italia sono a conoscenza della classifica delle marche "meno inquinanti" Aiutino: [i] Toyota closes gap on Fiat in Europe race for green lead[i] TURIN – Toyota showed an impressive reduction in its fleet's average carbon dioxide emissions in 2009 and now trails No. 1 Fiat by a small margin in the race to be Europe's greenest brand. Automakers competing in Europe are under pressure to reduce the emissions their cars produce ahead of stricter CO2 rules that start to take effect in 2012. Toyota slashed its average CO2 emissions to 130.1 grams per kilometer last year from 144.9g/km in 2008. The reduction moved Toyota ahead of Citroen, Renault and Peugeot, according to data compiled by UK-based market researcher JATO Dynamics. The Fiat remained No. 1 for the third year in a row by reducing its average CO2 emissions by 5.9g/km to 127.8g/km in 2009. Toyota finished 2009 just 2.3g/km behind Fiat. In 2008, the Japanese automaker trailed Fiat by 11.2 g/km. (See table, below) Toyota's average was helped by sales of the Toyota Prius gasoline-electric hybrid – Europe's greenest model with CO2 emissions of 95.6g/km, according to JATO's data. However, the Prius sells in small numbers so it does not provide as much of a benefit as a strong-selling model with slightly higher CO2 numbers such as the Yaris subcompact. Toyota's top-selling car was No. 1 in Europe with volume-weighted average CO2 emissions of 119.0g/km, according to JATO. Trailing the Yaris was the second-ranked Fiat Panda minicar, which had an average CO2 of 119.9g/km in 2009. Benefits of scrapping The industry as a whole reduced its volume-weighted average CO2 emissions by 7.9g/km last year. That means that more than half of all cars sold in Europe now emit less than 140g/km, according to JATO. All automakers must decrease average CO2 emissions to 130g/km by 2015. Scrapping incentives in the major European markets – Germany, France the UK, Italy and Spain – encouraged people to replace their old cars with newer, more fuel-efficient models. The billions in financial subsidies given in the midst of a deep recession led to a huge sales increase for low-cost, low-CO2 models such as the Panda minicar and Yaris subcompact. Also driving sales of these cars was customer demand for "green" products. “The marked reduction in average CO2 emissions is a consequence of changing buying habits and in particular, the downsizing to smaller, more economical cars, driven by scrappage incentives and recessionary uncertainties,” JATO head David Di Girolamo said in a statement. Europe average CO2 emission by brand 2009 vs. 2008 in g/km1. Fiat 127.8 133.7 2. Toyota 130.1 144.9 3. Peugeot 133.6 138.1 4. Renault 137.5 142.7 5. Citroen 137.9 142.4 6. Ford 140.0 147.8 7. Opel/Vauxhall 148.9 151.1 8. VW 150.4 158.8 9. Audi 160.9 n/a 10. Mercedes 176.4 185.0 Source: JATO Dynamics
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
fabrizio.b |
saab 9-3 proud owner |
|
Marzo 02, 2010, 17:32:04 pm |
Utente standard, V12, 10361 posts |
|
ciao hans , quanto tempo . come sta la maseratona ?
|
|
ARGO RICONOBBE ULISSE , PENELOPE NO . anonimo alessandrino ubriaco fradicio addì 29 settembre anno domini MMXI
|
|
Loggato
|
|
|
hans muller |
|
|
Marzo 02, 2010, 17:38:12 pm |
Utente standard, V8, 273 posts |
|
cioè stai dicendo che i tedeschi stanno cercando di sminuire l'importanza del CO2 perchè è argomento nel quale loro sono malmessi?
E' evidente! il ciclo di misurazione del CO2 é uguale per tutti. Sicuramente non è la perfezione ma ripeto è uguale per tutti. Perchè non contestare anche i vari crash test?
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
hans muller |
|
|
Marzo 02, 2010, 17:39:13 pm |
Utente standard, V8, 273 posts |
|
ciao hans , quanto tempo . come sta la maseratona ?
Va sempre bene. La volevo cambiare, sto aspettando una offerta del concessionario.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
MRC |
|
|
Marzo 02, 2010, 17:53:59 pm |
Utente standard, V12, 20004 posts |
|
Va sempre bene. La volevo cambiare, sto aspettando una offerta del concessionario.
con cosa? una Panamera?
|
|
|
|
|
hans muller |
|
|
Marzo 02, 2010, 18:00:24 pm |
Utente standard, V8, 273 posts |
|
con cosa? una Panamera?
A me la 911 non è mai piaciuta. Una 911 allungata ed allargata ancora meno
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Marzo 02, 2010, 19:01:29 pm |
Utente standard, V12, 47007 posts |
|
In effetti, la media delle emissioni dei vari modelli e' poco indicativa, perche' magari una marca che fa solo quadricicli che emettono in media come la gamma Fiat non e' certo da lodare.... Pero' e' anche vero che i crucchi ci stanno prendendo per il culo alla grande, con i loro transatlantici targati "Blue Efficiency"....
|
|
|
|
|
hans muller |
|
|
Marzo 03, 2010, 08:55:52 am |
Utente standard, V8, 273 posts |
|
In effetti, la media delle emissioni dei vari modelli e' poco indicativa, perche' magari una marca che fa solo quadricicli che emettono in media come la gamma Fiat non e' certo da lodare.... Pero' e' anche vero che i crucchi ci stanno prendendo per il culo alla grande, con i loro transatlantici targati "Blue Efficiency".... Pero' se noti, le prime 8 hanno tutte una gamma di modelli molto simile
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Marzo 03, 2010, 09:27:09 am |
Utente standard, V12, 47007 posts |
|
Pero' se noti, le prime 8 hanno tutte una gamma di modelli molto simile
Si, anche questo e' vero, tra l'altro Fiat non ha nemmeno ibride a listino, per abbassare la media.
|
|
|
|
|
The Tramp |
|
|
Marzo 03, 2010, 11:52:43 am |
Visitatore, , posts |
|
Si, anche questo e' vero, tra l'altro Fiat non ha nemmeno ibride a listino, per abbassare la media.
No, ma han le auto a metano: Panda, Punto e Doblò.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
oscar |
all in all it's just another brick in the wall |
|
Marzo 04, 2010, 16:34:55 pm |
Utente standard, V12, 6078 posts |
|
bè certo, la fiat fa il grosso con panda e punto mentre toyota ha anche la rav, la avensis. citroen ha c5, picasso, il suv che a livello di mercato europeo cmq incidono. tanto poi basterà pagare no? quindi tutto si ridurrà ad una tassa tulle macchine grosse .
|
|
il mio sogno è sempre stato correre più veloce di tutti, più veloce del tempo stesso A. Senna
|
|
Loggato
|
|
|
Pagine: [1]
|
|
|
|