|
Pagine: 1 [2] 3 4 ... 6
|
|
|
oscar |
all in all it's just another brick in the wall |
|
Aprile 14, 2010, 09:49:21 am |
Utente standard, V12, 6077 posts |
|
Con tutti i controlli elettronici che ci sono non dovrebbe fare quello scherzo
sinceramente mi pare che i controlli elettronici facciano già un buon lavoro visto che quel coso lì è alto tipo 2 metri e pesa quanto il titanic. non so cosa si possa pretendere di più dato che anche su auto molto più basse l'elettronica non cambia le leggi della fisica, già il fatto che non si cappotti è merito delle sospensioni e dell'elettronica. per fare un esempio ecco la prova di altri mezzi pesanti con l'esp acceso. http://www.youtube.com/watch?v=iH6TuPIipMQ
|
|
il mio sogno è sempre stato correre più veloce di tutti, più veloce del tempo stesso A. Senna
|
|
Loggato
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Aprile 14, 2010, 09:52:38 am |
Utente standard, V12, 46995 posts |
|
Si, ma cosa c'e' su quella pista ? Olio extravergine ? Pattinano a 20 all'ora !!
|
|
|
|
|
bmwsport |
|
|
Aprile 14, 2010, 09:58:26 am |
Utente standard, V12, 4863 posts |
|
Ma Lexus e' Toyota... E quindi? Mica ho detto che Lexus è Mitsubishi ! Mah !
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Aprile 14, 2010, 10:09:39 am |
Utente standard, V12, 46995 posts |
|
E quindi? Mica ho detto che Lexus è Mitsubishi !
Mah !
|
|
|
|
|
bmwsport |
|
|
Aprile 14, 2010, 10:12:50 am |
Utente standard, V12, 4863 posts |
|
|
Loggato
|
|
|
Patarix |
Alessandro |
|
Aprile 14, 2010, 13:51:45 pm |
Global Moderator, V12, 12778 posts |
|
Generalmente su tutte le auto dotate di controllo di stabilita', l'ESP entra in funzione quando il sistema percepisce che l'auto sta sbandando. Chiaramente, esistono tarature dove il sistema e' piu' sensibile (su auto da famiglia ed auto "normali") e dove e meno sensibile (auto sportive) per permettere una maggiore liberta'.
In questo caso pare che in determinate circostanze l'ESP sulla GX460 intervenga con eccessivo ritardo, data la tipologia di veicolo. Non e' l'auto in se ad essere "pericolosa", piuttosto e' l'ESP che andrebbe tarato in maniera meno permissiva; intervento che immagino Toyota provvedera' a fare sulle GX460 in commercio, cosa che sicuramente saranno in grado di risolvere aggiornando il software dell'auto in una qualsiasi officina Toyota.
Saludos a todos, Alessandro
|
|
Panama: "Where the World meets"
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Aprile 14, 2010, 14:05:17 pm |
Utente standard, V12, 46995 posts |
|
nel filmato dice che è una manovra prevista dal capitolato, di "gas lift-off" in curva. Ossia il famigerato sovrasterzo da trasferimento di carico in avanti (il posteriore si alleggerisce e vai per i cavoli suoi). E si vede anche dal filmato, tu non ti meriti una bitu... Se e' cosi' , considerata la presenza di ESP, non e' un gran comportamento, anche se al secondo 16 si vede chiaramente che il pilota la butta dentro di brutto ed e' chiaro che se nel contempo togli il gas, magari ad alto regime, il sovrasterzo in rilascio non e' certo una cosa impensabile.
|
|
|
|
|
&re@ |
|
|
Aprile 14, 2010, 14:11:41 pm |
Utente standard, V12, 77626 posts |
|
sinceramente mi pare che i controlli elettronici facciano già un buon lavoro visto che quel coso lì è alto tipo 2 metri e pesa quanto il titanic. non so cosa si possa pretendere di più dato che anche su auto molto più basse l'elettronica non cambia le leggi della fisica, già il fatto che non si cappotti è merito delle sospensioni e dell'elettronica.
Sto con Oscar.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
alura |
|
|
Aprile 14, 2010, 14:17:27 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
consumerReports.org: Consumer Reports has judged the 2010 Lexus GX 460 SUV a Don’t Buy: Safety Risk because of a problem we experienced during our standard emergency-handling tests. When pushed to its limits on our track’s handling course, the rear of the GX we bought slid out until the vehicle was almost sideways before the electronic stability control system was able to regain control.
We believe that in real-world driving, that situation could lead to a rollover accident, which could cause serious injury or death. We are not aware, however, of any such reports.
All four of our auto engineers who conduct the test experienced the problem in an exercise used to evaluate what’s called lift-off oversteer. In the test, as the vehicle is driven through a turn, the driver quickly lifts his foot off the accelerator pedal to see how the vehicle reacts.
We perform this evaluation on every vehicle we test, which includes the 95 SUVs in our current auto Ratings. No other SUV in recent years slid out as far as the GX 460, including the Toyota 4Runner, which shares the same platform as the GX.
To confirm our results, we paid for the use of another GX 460 from Lexus and experienced the same problem.
In real-world driving, lift-off oversteer could occur when a driver enters a highway’s exit ramp or drives through a sweeping turn and encounters an unexpected obstacle or suddenly finds that the turn is too tight for the vehicle’s speed. A natural impulse is to quickly lift off the accelerator pedal. If that were to happen in the GX, the rear could slide around far enough that a wheel could strike a curb or slide off the pavement.
Either of those scenarios can cause a vehicle to roll over. And because the GX is a tall SUV with a high center of gravity, our concern for rollover safety is heightened.
Like almost all current SUVs, the GX has standard ESC. That system is designed to prevent a vehicle from sliding out in a turn and has generally worked very effectively in the vehicles we’ve tested. It does that by applying individual brakes and cutting engine power to help keep the vehicle on its intended path. But the GX’s system doesn’t intervene quickly enough to stop the slide, and the rear end swings around too far.
As a result, we are urging consumers not to buy the GX 460 until the problem has been fixed. The GX 460 has been on sale for about three months and about 5,000 vehicles have been sold. We have notified Toyota, Lexus’ parent company, of the problem. We urge the company to develop a remedy as quickly as possible and implement it in new vehicles produced at the assembly plant and those already purchased.
In an e-mail response, Toyota spokesman Joe Tetherow said, “We’re concerned with the results of Consumer Reports testing on the Lexus GX 460 and their suggested buyer recommendation. Our engineers conducted similar tests during the development of the new GX and had no issues. However, we will try to duplicate the Consumer Reports’ test to determine if appropriate steps need to be taken. Please keep in mind that the 2010 GX 460 meets or exceeds all Federal Government test requirements. Customer safety and satisfaction remain our highest priorities. We take the Consumer Reports’ test results very seriously and appreciate them bringing it to our attention.”
We have also informed the National Highway Traffic Safety Administration.
The designation is rare for Consumer Reports; the last time we judged a vehicle’s performance not acceptable was with the 2001 Mitsubishi Montero Limited in the August 2001 issue of Consumer Reports magazine.
Current GX 460 owners: If you own a 2010 Lexus GX 460, we recommend exercising care when exiting the highway or traveling twisty roads. Obeying the speed limit and being alert for potential road hazards should limit the risk of experiencing a problem, like that recorded at the test track. We hope that Toyota can quickly develop a software update for the stability control system and update current models with revised programming.
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
mauring |
Il gas si espande nel vuot(t)o |
|
Aprile 14, 2010, 14:23:57 pm |
Utente standard, V12, 46995 posts |
|
E' COSI'. Ascolta l'audio, dice che si tratta di una delle manovre utilizzate dal consumers' report. E conclude affermando "potrebbe capitare imboccando l'uscita dell'autostrada a velocità troppo alta"....
Non ho ascoltato l'audio perche' nel mentre avevo i Beatles in cuffia e non credevo ci fosse nulla di interessante da ascoltare nel filmato, se non lo stridìo delle gomme.
|
|
|
|
|
Pagine: 1 [2] 3 4 ... 6
|
|
|
|