|
1204 Visitatori + 0 Utenti = 1204
|
|
Emi |
...e quattro! |
|
Luglio 26, 2022, 10:22:10 am |
Utente standard, V12, 58199 posts |
|
La media è una media Io oggi ne ho fatti zero con la macchina, e nei prossimi giorni la userò solo se piove. In certi periodi posso stare settimane intere senza usarla. io sul focus ho ancora la benzina fatta a inizio maggio....
|
|
"Casey è il pilota con il più grande talento che io abbia mai incontrato" JLorenzo, Stoner a Rossi “La tua ambizione è superiore al tuo talento”… mancherai Casey, per me sei a livello del mito Kevin
|
|
|
MRC |
|
|
Luglio 26, 2022, 12:40:18 pm |
Utente standard, V12, 19991 posts |
|
su questo concordo in pieno, non è ancora il momento di comprarli.
sì ma anche il noleggio è "comprare". Tu in 3 anni spendi una certa quantità di soldi, che sarà + o - alta rispetto a chi l'avesse comprata e poi rivenduta. Il ns ragionamento è di LASCIARLI NEI SALONI
|
|
|
|
|
DoguiPlus |
|
|
Luglio 26, 2022, 12:42:53 pm |
Utente standard, V12, 6670 posts |
|
sì ma anche il noleggio è "comprare". Tu in 3 anni spendi una certa quantità di soldi, che sarà + o - alta rispetto a chi l'avesse comprata e poi rivenduta. Il ns ragionamento è di LASCIARLI NEI SALONI
2 anni, e su questo spendi una certa quantità di soldi, che sarà + o - alta rispetto a chi l'avesse comprata e poi rivenduta. permettimi ho qualche dubbio nel caso in oggetto. Sono mezzi che si svalutano da paura, hanno molta obsolescenza imho.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
MRC |
|
|
Luglio 26, 2022, 15:17:12 pm |
Utente standard, V12, 19991 posts |
|
2 anni, e su questo spendi una certa quantità di soldi, che sarà + o - alta rispetto a chi l'avesse comprata e poi rivenduta. permettimi ho qualche dubbio nel caso in oggetto.
Sono mezzi che si svalutano da paura, hanno molta obsolescenza imho.
e ma comunque gli stai dando corda, in salone vanno lasciate. Quando la tecnologia sarà matura allora si prenderanno in considerazione
|
|
|
|
|
Velo |
|
|
Agosto 10, 2022, 10:04:40 am |
Utente standard, V12, 5791 posts |
|
sad news.
Arrivata PEC , praticamente non si sà se mi danno la macchina.... VI aggiornerò della telenovela a fine agosto
Dovresti fare i salti di gioia!
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
Homer |
|
|
Agosto 10, 2022, 17:33:55 pm |
Staff, V12, 89890 posts |
|
sad news.
Arrivata PEC , praticamente non si sà se mi danno la macchina.... VI aggiornerò della telenovela a fine agosto
Finalmente si son messi a fsre un po' di selezioni per i clienti
|
|
Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150) Opel Mokka 1.5D Elegance 2022 Suzuki Vitara 1.6 HT 1989 Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
|
|
|
Patarix |
Alessandro |
|
Agosto 12, 2022, 16:56:01 pm |
Global Moderator, V12, 12778 posts |
|
tutto questo appeal dell'elettrico sta rapidamente scemando... Dipende.... Nonostante le tensioni lungo le catene di fornitura globali, le vendite hanno continuato ad aumentare fortemente nel 2022, con 2 milioni di auto elettriche vendute in tutto il mondo nel primo trimestre, con un aumento di tre quarti rispetto allo stesso periodo dell’anno precedente. Il numero di auto elettriche sulle strade del mondo alla fine del 2022 sarà di circa 16,5 milioni, il triplo rispetto al 2018.Nel giugno di quest’anno, Ford ha registrato una crescita del 76,6% nelle vendite di veicoli elettrici rispetto allo scorso anno. A maggio, hanno aumentato le vendite di veicoli elettrici del 221,5%. Ad aprile, hanno aumentato le vendite del 139%. A marzo le vendite sono aumentate del 16,9%. A febbraio le vendite sono cresciute del 55,3%. E a gennaio le vendite sono cresciute del 167,2%.Polestar (Volvo): le vendite nel primo semestre del 2022 sono aumentate del 125%Negli Stati Uniti, durante i primi sei mesi del 2022 le vendite di auto elettriche sono aumentate del 60% (rispetto al 2021), nonostante un calo generale del 18% nelle vendite di nuovi veicoli Insomma...proprio male non sta andando, dipende dalle zone nel mondo. Fonti: https://esgnews.it/environmental/iea-le-vendite-globali-di-auto-elettriche-continuano-a-crescere-nel-2022/#:~:text=In%20Cina%2C%20le%20vendite%20di,più%20che%20raddoppiate%20a%20630.000). https://teslapronews.ru/it/le-vendite-di-veicoli-elettrici-di-ford-crescono-di-oltre-il-168-percento-a-luglio-il-secondo-miglior-marchio-di-veicoli-elettrici-negli-stati-uniti/ https://www.motorionline.com/polestar-vendite-primo-semestre-2022/ https://www.caranddriver.com/news/a39998609/electric-car-sales-usa/
|
|
Panama: "Where the World meets"
|
|
|
Patarix |
Alessandro |
|
Agosto 12, 2022, 18:23:58 pm |
Global Moderator, V12, 12778 posts |
|
Bisognerebbe capire da che percentuale di mercato partivano.... se un anno vendo 3 vetture e l'anno dopo 9, sto facendo +200%.
Passo un articolo in Inglese (Lulglio 2022) che spiega un po' meglio le tendenze: US Crosses the Electric-Car Tipping Point for Mass Adoption Once 5% of new-car sales go fully electric, everything changes — according to a Bloomberg analysis of the 19 countries that have made the EV pivot.
Many people of a certain age can recall the first time they held a smartphone. The devices were weird and expensive and novel enough to draw a crowd at parties. Then, less than a decade later, it became unusual not to own one.
That same society-altering shift is happening now with electric vehicles, according to a Bloomberg analysis of adoption rates around the world. The US is the latest country to pass what’s become a critical EV tipping point: 5% of new car sales powered only by electricity. This threshold signals the start of mass EV adoption, the period when technological preferences rapidly flip, according to the analysis.
For the past six months, the US joined Europe and China — collectively the three largest car markets — in moving beyond the 5% tipping point. If the US follows the trend established by 18 countries that came before it, a quarter of new car sales could be electric by the end of 2025. That would be a year or two ahead of most major forecasts.
How Fast Is the Switch to Electric Cars? 19 countries have reached the 5% tipping point—then everything changes
Why is 5% so important? Most successful new technologies — electricity, televisions, mobile phones, the internet, even LED lightbulbs — follow an S-shaped adoption curve. Sales move at a crawl in the early-adopter phase, then surprisingly quickly once things go mainstream. (The top of the S curve represents the last holdouts who refuse to give up their old flip phones.)
In the case of electric vehicles, 5% seems to be the point when early adopters are overtaken by mainstream demand. Before then, sales tend to be slow and unpredictable. Afterward, rapidly accelerating demand ensues.
It makes sense that countries around the world would follow similar patterns of EV adoption. Most impediments are universal: there aren’t enough public chargers, the cars are expensive and in limited supply, buyers don’t know much about them. Once the road has been paved for the first 5%, the masses soon follow.
Thus the adoption curve followed by South Korea starting in 2021 ends up looking a lot like the one taken by China in 2018, which is similar to Norway after its first 5% quarter in 2013. The next major car markets approaching the tipping point this year include Canada, Australia, and Spain.
US Joins the List of Big EV Adopters Countries where fully electric cars make up more than 5% of new vehicles
A higher bar for hybrids The analysis above is for vehicles that run on batteries only. Some countries, primarily in Europe, were quicker to adopt plug-in hybrids, which have smaller batteries backed by a gasoline-powered engine. Including those, the world just surpassed 20 million electric vehicles on the road, and that figure will double again by the end of next year, according to a recent report by analysts at BloombergNEF.
Since using a plug-in hybrid doesn’t require the same level of infrastructure or consumer awareness, the early phase of adoption was less consistent. A consistent tipping point for this broader category of EVs wasn’t achieved until 10% of new vehicles had a plug.
The US and China mostly skipped plug-in hybrids and went straight to fully-electric vehicles, and the US hasn’t yet crossed the 10% threshold.
Plug-in Cars Are Driving Away Including plug-in hybrids, 17 countries have crossed a 10% threshold
Behind every country that crossed an EV tipping point is a program of federal incentives and pollution standards. In the US, the Biden administration last year issued an executive order calling for EVs to make up half of new vehicles by 2030 (including plug-in hybrids). According to the tipping-point analysis, it should beat that goal with several years to spare.
Tipping the carmakers Continued growth also depends on the ability of automakers and their suppliers to increase production fast enough. Volkswagen, Ford, and BMW are each targeting 50% or more of their global sales to be fully electric by the end of the decade.
It turns out, automakers have tipping points, too. Factories must be retooled and supply chains reconfigured. To achieve the most cost savings, the entire vehicle must be redesigned with electrification in mind. In Europe, once 10% of an automaker’s quarterly sales go electric, the share triples in less than two years.
The chart below doesn’t include Toyota, which is the biggest automaker that hasn’t reached the 10% EV threshold in Europe. Toyota’s target of 3.5 million annual EV sales by 2030, as a share of its 10 million annual vehicle sales, is among the least aggressive of the major automakers. The chart also doesn’t include Tesla, the world’s biggest EV maker, whose sales are entirely electric.
Automakers Have a Tipping Point, Too Once 10% of a company’s European sales went electric, that figure quickly tripled
Is the world’s transition to EVs inevitable? So far, 90% of the world's EV sales have come from the US, China and Europe. That means countries responsible for about a third of global annual auto sales haven't passed the tipping point. None of the countries in Latin America, Africa, or Southeast Asia has made the jump. If they do, it’s uncertain whether global miners will be able to keep up with demand for battery metals.
Still, global sales of electric vehicles tripled in the last two years, according to the International Energy Agency. All of the net growth in global car sales in 2021 came from electric cars, and that’s a trend that BloombergNEF forecasts suggest will continue indefinitely. This year could be the high water mark for vehicles on the road without a plug.
Applying the tipping point analysis to the entire globe, the share of fully electric vehicles worldwide passed the 5% threshold for the first time last year. Including plug-in hybrids, the 10% tipping point will be passed sometime this year. If the trends holds true, accelerating demand can be expected.Fonte: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-09/us-electric-car-sales-reach-key-milestone« Ultima modifica: Agosto 12, 2022, 18:42:57 pm da Patarix »
|
|
Panama: "Where the World meets"
|
|
|
Velo |
|
|
Agosto 12, 2022, 18:49:54 pm |
Utente standard, V12, 5791 posts |
|
Il paragone con gli smartphone mi sembra una cacata... il problema con le elettriche non è "saperle usare" o "apprezzarle", il problema è che ad oggi non reggono ancora il paragone con le ICE in termini di autonomia, flessibilità e prezzo. Sono convinto che quasi nessuno dei possessori di elettriche non abbia anche una o più ICE. Tranne FORSE chi vive nelle metropoli, FORSE. Chiaro che oggi il trend sia in forte ascesa, l'offerta è già abbastanza ampia, va di moda, cone seconda o terza auto in determinate situazioni potrebbe andare più che bene, ma non vedo la possibilità di arrivare che so, al 50% nell'arco dei prossimi 15 anni.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
Homer |
|
|
Agosto 12, 2022, 20:55:04 pm |
Staff, V12, 89890 posts |
|
Cmq al paese in Calabria dove sono in vacanza ci sono ben 4 colonnine di ricarica enelx... Con una percentuale di occupazione intorno credo allo 0,000000000000%
|
|
Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150) Opel Mokka 1.5D Elegance 2022 Suzuki Vitara 1.6 HT 1989 Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
|
|
|
baranzo |
Nothing's as it seems! |
|
Agosto 13, 2022, 14:16:39 pm |
Global Moderator, V12, 27239 posts |
|
Come si può vedere da questa tabella l'Italia non ha ancora raggiunto la soglia del 5%, unico tra i paesi considerati. Normale che chi ci vive non abbia percezione di questa tendenza.
|
|
“La guerra è pace, la libertà è schiavitù, l'ignoranza è forza.” (G. Orwell, 1984)
|
|
|
|