|
1267 Visitatori + 0 Utenti = 1267
|
|
Pagine: [1] 2
|
|
|
HansMuller |
|
|
Novembre 04, 2003, 23:08:44 pm |
Visitatore, , posts |
|
Altro interessante articolo: Più sali in alto e più la caduta sarà rovinosa persino per il gruppo VWSe qualcuno avesse un opinione diversa del giornalista gli può sempre mandare una e-mail! THE HIGHER THE CLIMB, THE HARDER THE FALL, EVEN AT VW What's most puzzling about the state in which Europe's major car makers find themselves right now is that it seems painfully obvious, even to a schmuck like me, what they should do to sort themselves out. Take VW. Fair enough, the company may be suffering at the moment from departed chairman Ferdinand Piech's dream of producing class-leading products at each extreme of the motoring spectrum, but having established that cars like the Phaeton and Touareg do little to add value to your brand but cost billions to engineer, wouldn't it be wiser to cut your losses and think again? It would seem not. Despite the fact that VW is apparently losing money on almost every non-Audi car it sells, the expansion program remains ferocious among the upper echelons of the empire: new Lambos, Bugattis and Audi super cars remain firmly on the agenda. While this would appear to be terrific news for us car nuts in the short term, in the end something must surely give. Hopefully this will not harm the next Golf- because that would be far more damaging than a luxury car nobody wants. So what's the solution for VW? Though it would seem churlish to ask Mr. Pischetsrieder and his crew to abandon their plans to furnish the world with ever more outrageous cars, what they should surely do is follow Peugeot and the Japanese brands (pretty much the only profitable mass market car makers left) and keep their spending focused on relevant, easily marketable, cheap-to-build cars that can be developed and brought to market quickly. Only by focusing on the basics can a big car company expect to avoid trouble, and only by making money on the bread-and-butter models can they justify spending money on the more fun things in automotive life. Ironically, of all the big car companies struggling to make ends meet at the moment, it's probably GM - recently described by one city analyst as 'a pension fund with a car company attached to it' - that looks most likely to put a stop to the rot, having embarked on a ruthless commonality campaign in the mid-1990s. For us enthusiasts that could mean a string of new Vauxhalls that are as good to look at and drive as they are to own, which hasn't happened for a very long time. Quite where that might leave VW is hard to imagine; but next week's new Golf drive and comparison will for sure give us a very good clue. Steve Sutcliffe, Editor steve.sutcliffe@haynet.com
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
alura |
|
|
Novembre 05, 2003, 14:17:56 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
Claudio53 |
|
|
Novembre 05, 2003, 14:19:42 pm |
Visitatore, , posts |
|
Cari amici, mi dispiace ma non ho tempo di fare le traduzioni. Spero comunque di farvi un piacere nel mettere a disposizione del forum articoli che io considero interessanti. Vorrei farvi notare che ogni articolo pubblicato mi costa almeno una mezzora di tempo per la scannerizzazione, il riconoscimento OCR e anche la formattazione.
Ciao
Si, è un sacrificio, ma vuoi mettere la soddisfazione di fare incazzare i cruccofili? Non ha prezzo... Grazie Hans (per le informazioni, non perchè fai incazzare i cruccofili naturalmente )
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
pino |
ooo=V=ooo |
|
Novembre 05, 2003, 14:21:47 pm |
Staff, V12, 11080 posts |
|
Mi associo, sempre troppo comodi noi italiani! ...l'OCR una delle cose che odio di più, si perde sempre più tempo a scovare le cappellate e a riformattare che a riscrivire ex novo.
|
|
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 180 cv AT8 Lancia Ypsilon multijet MomoDesign
|
|
|
Homer |
|
|
Novembre 05, 2003, 14:35:45 pm |
Staff, V12, 89891 posts |
|
|
|
Giorgio (TO, 46, 110, 75, 150) Opel Mokka 1.5D Elegance 2022 Suzuki Vitara 1.6 HT 1989 Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2023
|
|
|
alura |
|
|
Novembre 05, 2003, 14:39:50 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
Basterebbe che qualche anima pia che riassumesse gli interessanti articoli che Hans si prodiga a fornirci....
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
Loggato
|
|
|
mtbsport |
|
|
Novembre 05, 2003, 15:32:03 pm |
Visitatore, , posts |
|
Mi associo, sempre troppo comodi noi italiani!
I Francesi si che sono furbi..... non entra niente da loro se non c'è la traduzione in francese e se uno straniero va da loro o sa il francese o si attacca al cazzo.....così bisognerebbe fare.
|
|
|
|
Loggato
|
|
|
alura |
|
|
Novembre 05, 2003, 15:33:11 pm |
webmaster, V12, 50851 posts |
|
I Francesi si che sono furbi..... non entra niente da loro se non c'è la traduzione in francese e se uno straniero va da loro o sa il francese o si attacca al cazzo.....così bisognerebbe fare.
E' proprio il motivo per cui mi stanno sul cazzo i francesi
|
|
Kia Sorento = Oso nei Kart
|
|
|
Pagine: [1] 2
|
|
|
|